Möblera om

#1 - 18 januari 2014 17:59
Hur ofta gör ni om i era kar, alkt från småfix - flytta nån sten, sätta dit en ny växt etc, till stor total ommöblering?
#2 - 18 januari 2014 19:03
Nästan aldrig.. :p :)
Jo ibland så gör jag väl små justeringar eller adderar lite löv eller så men annars.. Njae..
#3 - 18 januari 2014 19:41
Samma här. Bara lite små justeringar ibland och tar bort lite vallisar när de brett ut sig för mycket.
Det är ju fiskarna hem. Vill inte att de ska känna sig vilsna..
#4 - 18 januari 2014 20:22
Nej d lite sådär mina tankar går oxå, samtidigt som man läser om de som håller på m avancerad aquascaping som tycks göra om titt som tätt.... Å andra sidan så tar d väk ett tag såhär i början innan man kommer fram till det optimala utseendet som både är funtionellt o vackert....

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
#5 - 18 januari 2014 22:52
FruFilur skrev:
Nej d lite sådär mina tankar går oxå, samtidigt som man läser om de som håller på m avancerad aquascaping som tycks göra om titt som tätt.... Å andra sidan så tar d väk ett tag såhär i början innan man kommer fram till det optimala utseendet som både är funtionellt o vackert....

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Jag fixade mkt i början. Sedan, när man hittat rätt scape/utseende på karet fixar man mindre.
Har nog haft ett tio-tal kar och det går naturligtvis snabbare och snabbare att hitta "rätt"
Lycka till!
#6 - 19 januari 2014 10:10
hej,
jag har nyss gjort det som du ska göra med ditt kar, jag har ett 350l med tetror o diskus, jag flytta över alla fiskar till plastbackar,
sen tömde jag hela akvariet och i med den nya sanden möblera plantera i med nytt vatten, körde i vetten beredning o bakteriekultur, filtret rörde ja aldrig då det blir det ända som har en orörd bakteriekultur kvar.
så fort ja fått upp samma temp i akvariet som i backarna som fiskarna gick i börja jag flytta över dom igen. detta tog mig ca 5 tim o inte en fisk vart dålig, eller tokstressad, dom börja vara som normalt igen efter bara ett par timmar.

lycka till

Annons