Möbelakvarium på Djurmagazinet

#1 - 4 december 2005 12:17
Är det nån som har koll på kvaliteten på möbelakvarierna på Djurmagazinet? De har ju rätt bra pris på 240L nu men jag vill inte lägga drygt 2000kr på skräp.

Tacksam för svar!
#2 - 4 december 2005 15:07
Vet du inte märket ??
Bilagor:
#3 - 4 december 2005 16:48
http://www.zoofritid.net/extrap12.jpg

Vet dock inte märket, köpte 43 Liters varianten i början på veckan. Vet dock inget om kvalitén på det större :)

Tänk på att alla tillbehör tillkommer, Pump, grus, värmare med mera
#4 - 4 december 2005 17:21
Av rampen att döma så ser det ut som Aquael. Polskt akvarie av hygglig kvalité.

Vill minnas folk har haft problem med rampen så behåll kvittot om det händer dig.
#5 - 4 december 2005 20:06
[QUOTE=terpentin]Är det nån som har koll på kvaliteten på möbelakvarierna på Djurmagazinet? De har ju rätt bra pris på 240L nu men jag vill inte lägga drygt 2000kr på skräp.

Tacksam för svar![/QUOTE]
Då skall du få ett svar här.
Är det 220l karet du menar,svart möbel med dubbelskåp?
120x38.5x50
detta är 128cm högt ink lysramp.
Detta är ett mycket fint kar.Titta på silikonskarvarna,de talar sitt eget språk.
Mycket välgjort kar.Fina raka skarvar,fin kvalitet på glaset.Kunde vara något bättre passform på vissa möbler.
Det är en Polentillverkat kar,ja.
Finns inget att säga om öststatskaren de är mycket bra kvalitet på dessa.
Jag själv har köpt ett från butiken där jag arbetar,mycket nöjd med det estetiska på karet.Glaset håller hög kvalitet.
Titta er inte blind på priset,kvalitet behöver inte kosta alla gånger.Glas är billigt,det är bara det att glasmästaren lägger på här hemma i sverige 100%på allt glas han säljer!!
även om du köper en glasbit löst av honom så har han trissat upp priset till det dubbla,"har en glasmäster i släkten)
I Polen är glaset billigt,samt arbetskraften.
Därav kvalitet till bättre pris.

Köper du ett Juwel av samma storlek får du betala många gånger mer pengar,men till vilken nytta?
Jo någon tjänar då grova pengar på din dumhet!Juwel har ingen bättre kvalitet på limmning eller glas,kan tala om att polackerna använder det bästa som finns i silikonväg.

Det man kan haka upp sig på är väl lysrampen,jag gillar inte den sladdriga plasten jag heller,men det tar jag till det priset!

Karet är prisvärt inte tu tal om annat.fundera inte för länge bara!
De är snart slut hos huvudleverantören!

lennart
#6 - 4 december 2005 21:44
[QUOTE=lennart wiklund]...glasmästaren lägger på här hemma i sverige 100%på allt glas han säljer!![/QUOTE]

Tyvärr så är det mycket värre än så i Stockholmstrakten...
#7 - 4 december 2005 22:57
Jag hade köpt ett sådant, lätt och ledigt!
#8 - 5 december 2005 15:05
Jag har ett 63liters av samma typ och jag tycker att det är jättebökigt med en helgjuten lysrörsramp. (om än väldigt snyggt) Alltid när man måste ner i karet så blir det blöt överallt i och med att rampen är svår att ställa upp eller lägga åt sidan. Dessutom blir det mörkt i akveriet när man tar bort lampan : )

Skulle aldrig vilja ha större kar med helgjuten ramp... men smaken är som baken!!!!
Bilagor:

Annons