Möbelakvarie

#1 - 9 december 2006 14:54
Hej!! Finns det någon därute som känner till någon butik som säljer möbelakvarier förutom juwel. Har ett Juwel 240l idag men vill ha ett större, 5-600l och Juwel verkar ju bara finnas upp till 450 l och då är ju rutan välvd och det vill jag inte ha........ Någon som har ett tips och gärna ungefärligt pris???? Känns ju bra om det inte blir för dyrt nu i jultider:confused:
#2 - 9 december 2006 14:59
:) Såg ett drömakvarium idag på akvarielagret i stockholm :D !

Ljusfärgad trämöbel och välvd framruta på karet och det var på 960 liter !
Tänkte mig en btn amazonas i det och vf diskus o altum.

Kostar förvisso en rejäl slant men det var snyggt som tusan, rynt 20 000:- :)
#3 - 9 december 2006 15:26
Kolla in på Hornbach, de har en hel del kar uppställda och det finns mer att välja på i katalogerna av dessa kar. Annars har Juwel ett kar som är på 400 liter och heter Rio :http://www.cenoma.se/zoomassan/akvarium.htm
Annars har Aquael upp till 960 liter. Kolla in här:http://www.simontorp.se/
#4 - 9 december 2006 16:26
drd skrev:
:) Såg ett drömakvarium idag på akvarielagret i stockholm :D !

Ljusfärgad trämöbel och välvd framruta på karet och det var på 960 liter !

Tänkte mig en btn amazonas i det och vf diskus o altum.

Kostar förvisso en rejäl slant men det var snyggt som tusan, rynt 20 000:- :)

A det hade ju varit tjusigt men plånboken klarar nog inte det. Får väl kolla runt på lite hemsidor och så.....
#5 - 9 december 2006 16:28
ansjo skrev:
Kolla in på Hornbach, de har en hel del kar uppställda och det finns mer att välja på i katalogerna av dessa kar. Annars har Juwel ett kar som är på 400 liter och heter Rio :http://www.cenoma.se/zoomassan/akvarium.htm

Annars har Aquael upp till 960 liter. Kolla in här:http://www.simontorp.se/

A men det var just det att Juwel inte går längre än 400 l eller 450 om man vill ha välvd ruta och dessutom tycker jag att prisskillnaden mellan välvd och inte välvd är för stor men tack ändå för tipset. Ska kolla Hornbach. Menar du att de har kataloger där som man kan kolla i??
#6 - 9 december 2006 16:39
De säljer även MP-aquarium och jag har ett sådant på jobbet, 450 liter och de finns till 600 liter, det vet jag. <en del har de uppställda av dessa MP och sedan finns det fler i deras katalog. Snäppet dyrare än Juwel, men även bättre kvalité enligt egen erfarenhet.
#7 - 9 december 2006 19:56
Akvastabil har möbelkar upp till 720 liter. Har själv ett på 720 liter som jag är nöjd med.
#8 - 9 december 2006 20:13
Såg ett Juwel Lido och blev sugen som fan! Dom är riktigt fina, men inte så stora. Det positiva då är ju att man har lite fler alternativ till var det ska stå.
#9 - 9 december 2006 21:00
ansjo skrev:
De säljer även MP-aquarium och jag har ett sådant på jobbet, 450 liter och de finns till 600 liter, det vet jag. <en del har de uppställda av dessa MP och sedan finns det fler i deras katalog. Snäppet dyrare än Juwel, men även bättre kvalité enligt egen erfarenhet.

Är de med inbyggt filter som i juwel eller ska man ha ytterfilter....och finns de i olika färger???? Kan man se dessa i katalog på Hornbach??
#10 - 9 december 2006 21:03
Pheter skrev:
Såg ett Juwel Lido och blev sugen som fan! Dom är riktigt fina, men inte så stora. Det positiva då är ju att man har lite fler alternativ till var det ska stå.

A jag vill ha ett stort för jag har tänkt att ha delfiner och venustus men blir ju klart nyfiken. Juwel Lido?? Har aldrig hört talas om eller sett denna modell. Var såg Du det??:)
#11 - 9 december 2006 21:05
mmm skrev:
Akvastabil har möbelkar upp till 720 liter. Har själv ett på 720 liter som jag är nöjd med.

Kollade på din zoon och 720 liters akvariet så ju jättefins ut. Var kan man köpa den modellen??
#12 - 9 december 2006 23:50
Är de med inbyggt filter som i juwel eller ska man ha ytterfilter....och finns de i olika färger???? Kan man se dessa i katalog på Hornbach??

De har inga inbyggda filter utan du får köpa till ett teknikpaket med Eheim ytterpump, doppvärmare mm. De finns i vad jag vet ek och bok. Även andra färger finns på tex dörrar och MP har en katalog, sedan om Hornbach har den katalogen till kunderna vet jag inte;)
#13 - 10 december 2006 12:41
ansjo skrev:
De har inga inbyggda filter utan du får köpa till ett teknikpaket med Eheim ytterpump, doppvärmare mm. De finns i vad jag vet ek och bok. Även andra färger finns på tex dörrar och MP har en katalog, sedan om Hornbach har den katalogen till kunderna vet jag inte;)

ok jag får åka dit kolla Tack för tipset
#14 - 10 december 2006 13:34
Kollade på din zoon och 720 liters akvariet så ju jättefins ut. Var kan man köpa den modellen??

De finns att köpa på lite olika ställen, men jag har inte koll på exakt var. Vet att de bl.a. finns på den här web-shopen: www.zooplanet.se. Vart det är billigast har jag ingen koll på, men man kan spara en del pengar om man har möjlighet att ta sig till Danmark och handla :).
#15 - 10 december 2006 20:09
mmm skrev:
De finns att köpa på lite olika ställen, men jag har inte koll på exakt var. Vet att de bl.a. finns på den här web-shopen: www.zooplanet.se. Vart det är billigast har jag ingen koll på, men man kan spara en del pengar om man har möjlighet att ta sig till Danmark och handla :).

Tack alla för tips och råd om olikab lösningar:p ;) :) :)
#16 - 11 december 2006 21:57
Gå in på www.pwss.se där finner du billiga och bra möbelakvarier....ska själv beställa ett 720 m välvd front;)

Annons