Möbel?

#1 - 14 mars 2006 18:36
Satt precis och tittade på lite olika akvariepaket och gav ganska fort upp tanken på att köpa nytt. Akvastabil 130x50x50 med tillhörande möbel skulle passat min lägenhet perfekt. Men det är INTE billigt!

Så det ser ut som om det måste bli ett kar med de vanligaste måtten 125x50x50. Det borde vara lättare att hitta en möbel som passar dessa mått.

Det knepigaste är att jag pga mitt golv måste ha en akvariemöbel utan fötter så vikten fördelas på hela bottenytan. Var kan man hitta en sån möbel? Jag antar att man måste specialbeställa (jag kan inte snickra). Men var iaf?
#2 - 14 mars 2006 18:43
Tjena.
Jag hade köpt en skiva och sedan byggt upp en möbel med leka block både billigt och snyggt.
Vad ska du ha i det nya karet?
Mvh Marcus
#3 - 14 mars 2006 19:08
Kollade du på nytt, finns massa begagnat annars :)
#4 - 14 mars 2006 19:08
Jag har oxå parkett på mitt golv där det står ett 375 liters kar och där la jag helt sonika en vanlig spånskiva med samma mått som karet så att fötterna från ställningen fick plats på den.
Inte skitsnyggt men väl så fungerbart :p
#5 - 14 mars 2006 19:52
[QUOTE=Kockfrallan]Tjena.
Jag hade köpt en skiva och sedan byggt upp en möbel med leka block både billigt och snyggt.
Vad ska du ha i det nya karet?
Mvh Marcus[/QUOTE]

Leka block??

Det ska bli en asiatisk biotop, med guramis, botior, rasboror och barber.

Opus: Jag har även kollat på begagnat, men då får man ha lite tålamod tills man hittar det man letar efter. Och det blir nog begagnat för min del.

drd: Jag har inte parkett. Det är själva golvet som är problemet. Spånplattor som sitter på regler...
#6 - 14 mars 2006 20:40
oj lite felstavning leca block ska det vara.
#7 - 14 mars 2006 20:51
[quote=batski]

drd: Jag har inte parkett. Det är själva golvet som är problemet. Spånplattor som sitter på regler...[/quote]

Aha.....vet inte var ja fick det ifrån skulle ju skriva att jag hade parkett och för att avlasta trycket så la jag en tjock spånskiva under.:p
#8 - 14 mars 2006 20:54
Vill man göra det hela lite snyggare så kan man ju beställa en bänkskiva i passande träslag...

Annons