mittstaget är sönder!

#1 - 11 oktober 2008 16:30
såg nu att mittstaget är sönder i vårat 180l juvelakvarium:confused: det bognar ut ca en halv cm. Är det farligt? vi tänkte åka ut i morgon och titta efter nått slags järn att sätta dit i stället. eller nån annan som har en bra ide?
#2 - 11 oktober 2008 17:35
Det finns reserv delar att kÖpa ok till butiken som sÅlde det och frÅga.
#3 - 11 oktober 2008 17:55
Hella2 skrev:
såg nu att mittstaget är sönder i vårat 180l juvelakvarium:confused: det bognar ut ca en halv cm. Är det farligt? vi tänkte åka ut i morgon och titta efter nått slags järn att sätta dit i stället. eller nån annan som har en bra ide?

Mittstagen gick sönder i mitt 400l juwel kar. Jag satte dit ett par i glas men det höll inte. Köpte orginalstag och det har funkat hittills!
#4 - 11 oktober 2008 20:08
mitt gick sönder det med men jag tog o limmade fast det med snabblim håller enu och det är snart 2 år sen det gick sönder
#5 - 12 oktober 2008 03:30
vi tänkte sätta dit nått slags l-järn,men för det behöver vi borra i plasten ovanför glaset. tror ni det går utan att skada glaset? eller kanske vi använder oss av en spikmatta och använder oss av den befintliga mittstaget som redan är sönder
#6 - 12 oktober 2008 15:19
varför onte bara försöka limma dit orginal staget eller så skär ni till ett glas so siliconerar fast
#7 - 12 oktober 2008 15:32
varför onte bara försöka limma dit orginal staget eller så skär ni till ett glas so siliconerar fast

vi försökte en gång med bra lim men höll inte..nu har vi borrat fast två l-järn på varsin sida, håller inte det, håller inget
Guest
#8 - 13 oktober 2008 17:13
Tror ja såg nåt eheim kar som har vajer som mittstag. Man trär bara på 2 metallbitar på glasen o sätter dit vajern. Ska se om ja hittar en bild.

Annons