Dom matas rikligt och har gott om lekkrukor. Tror det löser sig med tiden. Hanen är rätt bufflig mot honan och dom följs åt var dom än simmar.
Riktigt söta att se på =)
Vet inte riktigt om det finns nått speciellt man bör göra för att få igång lek, men jag antar att det får ta den tid det tar. Måste mata dom så dom blir i riktig lekform och sen kommer det nog när man minst anar det. Så är det ju alltid med alla fiskar :)
Eller har du nått tips?
Visst har jag det min vän!
Mata upp dom rejält så dom är feta o runda runt pannan,men det är dom kanske redan??
Förmodar att dom går i eget kar utan inredning med bara lekkruka.
Byt vatten varje dag,byt med kallt så du sänker tempen 3-4c.vad har du för temp nu??
Byter du dagligen så skall du få se att efter ett vattenbyte förr eller senare när då tempen gått ner så börjar dom att vibrera o skaka.Då kommer putsandet igång,förhoppningsvis på din lekkruka o inte på glaset eller värmaren.
Du bör hålla tempen på 28c vid leken.Lägger dom rom,se till att du har ett lungt flöde i tanken för hannens befruktning skall lyckas bra.
Så fort dom lagt rom så slutar du med att mata dom,allt för att hålla vattnet i toppkvalitet för rommen