mitt ny kar 120L..råd skulle va kul??

#1 - 10 februari 2008 23:55
har ett 54L kar med en massa fiskar därför va jag tvingad att skaffa ett kar till (120L)..skulle va kul om jag fick lite råd vad jag ska göra för att det ska se okej ut;)..

1 vilka fiskar ska jag flytta över först

Har molly .platy .svärdfiskar.en liten botiea.en algätare.guppysoch neon tetror

2 sorry mollys ska va kvar i det lilla karet.och det ska bara va mollys där lite inspration önskas där också:)Vill bara ha ett ett molly kar på det lilla:p

3 växter hur mycket är mycket? vill ha mycket av växter .har köpt riktigt dyra lysrör för det:p

4 vilka fiskar kan jag utöka med ?????????[:o]
#2 - 11 februari 2008 10:36
1. platys är tåliga och kan klara en cykling, om det var den du tänkte på som först.

3. läs på om de olika arterna du har, de flesta av dem vill ha mycket simyta: botias vid botten, platys närmare ytan. men sen är det ju så att ju mer gömställen ju mer utåtriktade fiskar får du...

4. jag skulle utöka beståndet av botias, de blir mindre skygga om de får stimma lite med polarna.
#3 - 13 februari 2008 00:24
jag vill också ha ett rättså stort stim av tetror av någon sort ..vilken ??alla ider är välkomna ..har i mitt stilla sinne tänkt smyckestetra är den svår??och 3platys är i karet funkar bra och en väldigt dominat svärdbärar hanen som driver det andra karet (och min familj till vansine .haha)ska in handla några flera botias vid löning.grymt rolig fisk pigg och glad .
#4 - 13 februari 2008 07:23
Har Kardinalteras 40-45 st, bra och billig stim fisk! Inte alls svår som det sägs. Inga av mina har dött, fast att det sägs att man får räkna med ett bortfall på 25-50% den första tiden. Och sedan ska de inte få neonsjukan lika lätt som Neontetran. Och att sitta o titta in i ett Kardinaltetra stim är helt underbart! Varning för hypnos... ;)
#5 - 15 februari 2008 20:39

Annons