Mycket, mycket senare...
Det var ett stort projekt som kom i vägen. Jag har köpt och startat ett bageri så akvarieuppdateringen har inte hunnits med... För få timmar på dygnet när man jobbar 03-18..
Nu till akvariet, min sambo fick av sina vänner 6 stTropheus duboisi yngel och jag gick med på att de kunde bo i akvariet, man måste uppmuntra intresset..
De trivdes bra i ett par veckor men nu när julen kom så har jag tyvärr haft en del dödsfall, mina fina 2 hästnosar Eretmodus cyanstictus Moba dog häromdagen, troligen Bukvattensot och 5 av duboisi dog med.. Eller några avlivade vi när de vi såg att hoppet var ute..
Har medicinerat men det var för sent, nu hoppas jag att jag slipper mer dödsfall. Jag som var så glad för mina hästnosar.. suck.
Kvar i
180L tanganyikaAkvariet finns:
Julidochromis Transcriptus 4st
Lamprologus ocellatusar Golden 3 st (fast 2 väldigt bleka)
Leptosoma utinta blå 6st (2 hannar)
Tropheus duboisi 1st
2 malar
Känns lite tomt..
Jullar har jag två av varje, en stor hanne som har hela akvariet som revir och en liten kille som hänger i hörnet. De två honorna har haft var sitt röse att vakta men nu har den stora hannen börjat jaga den ena så hon bor i det andra hörnet. Aldrig kan det vara lugnt..De som kommit så bra överens innan.
Vad ska man göra?
Och hur gör man med duboisi´n, ska man köpa kompisar? (om ett tag då jag säkert vet att allt är ok med alla fiskar, så klart) eller är mitt akvarium igentligen för litet?
Hoppas julen och nyåret varit trevligt för alla!!:)