Mitt Första Riktiga Akvarium

#1 - 9 april 2009 20:19
Hej! Det här är mitt första riktiga, allvarliga akvarium på över 100L.
säg vad ni tycker om det, vad som kan förbättras enligt er.
Tack på förhand ( Inte den bästa kameran ;) )

Bilder:

Mvh Fredrik
#2 - 10 april 2009 07:42
Det var snyggt. Dock är inte prydnadssaker i ett akvarie min grej. Men det var en fin blandning på fiskar.

//Fredde
#3 - 10 april 2009 08:59
Tackar! :D
#4 - 14 april 2009 21:58
Jag tycker det ser trevligt ut men om du tycker att lerkrukorna framträder för mycket kan du gömma dem genom att stapla lite stenar runt dem och på dem så får du en grotta som är ras säker. =)
Jag gillar lite uddarprylar i karet retar de rättrogna ;-)
#5 - 18 april 2009 18:21
Mick13 skrev:
Jag tycker det ser trevligt ut men om du tycker att lerkrukorna framträder för mycket kan du gömma dem genom att stapla lite stenar runt dem och på dem så får du en grotta som är ras säker. =)

Jag gillar lite uddarprylar i karet retar de rättrogna ;-)

Låter bra, ska testa att göra en grotta som du sa, Ja, udda prylar är inte dumt, men dom är skapligt dyra t.ex Animoner / Korallrev.

Har haft fel med karet, 5 fiskar har dött på 1 månad, det visade sig vara PH värdet för att jag har rötter i vattnet.. får se hur det går framöver :)
#6 - 23 april 2009 21:57
Vad är det för rötter du har i karet?? Eller är bara de avlidna känsliga för Ph´t?? Jag har en mangroverot som är bra gammal i karet. Jag tror inte mina firar kolat pg. av det utan snarare för att jag haft för dåligt vatten, för mycket /förlite bakterier nitrit spikar och ammonium. Kolla in denna länk så kanske du frå bätre bukt på vattnet med följden att fiskaran blir friskare.

http://www.zoopet.com/forum/showpost.php?p=1116375&postcount=66
#7 - 24 april 2009 11:01
Hur länge har akvariet varit igång?
Bilagor:

Annons