Ursprungligen skickat av Lars-Olof Arvids
Ett forum som detta är bra, men eftersom det är öppet för alla (tack och lov) är det ofrånkomligt att inläggen varierar i kvalitet. För en nybörjare är det inte alltid lätt att veta vem man ska tro på när åsikterna går isär. Böcker är visserligen inte ofelbara, men skriver man en bok är man i regel mycket erfaren och pålitlig - vem skulle komma på tanken att skriva en bok om ett ämne han inte kan? Dessutom behöver det ena inte utesluta det andra - ju fler informationskällor man använder, desto mer lär man sig! [:)]
Olle
Jag tror inte att böcker är mer tillförlitliga än internet vad gäller information, speciellt inte eftersom att dom flesta böcker är daterade alldeles för långt tillbaka i tiden. Jag har sett många exempel på böcker där informationen inte alls gått i linje med vad man får lära sig av erfarna akvarister, inte minst här. Som med allting så är nog mångfald alltid bra men man behöver ju inte begränsa sig till detta forum?, det finns ju andra sidor också även om Zoopet är trevligt(oftast). Ja ja det kanske bara är jag som tycker böcker är överskattat?[:-39]