mitt första akvarium

#1 - 11 augusti 2004 20:13
jag har ett 60 liters akvarium ochj ag vet inte vilka fiskar jag ska ha i
#2 - 11 augusti 2004 20:21
Nähä.....

Använd funktionen som finns här på Zoopet för att söka efter fisk som passar i ditt akvarium.

Leta upp ett antal olika sorter som du tycker ser trevliga ut och som är lättskötta. Gå sedan till din akvarieaffär och se vilka av dessa fiskar de har hemma.

Gör inget impulsköp! Se till att du har åtminstone lite kunskap om de fiskar du inhandlar.
#3 - 11 augusti 2004 21:11
...och sedan är du fast för alltid! Det finns ingen väg tillbaka! Det blir fler och fler akvarium, i snabbare takt och i större storlekar! Det går inte att hejda!
(eller har jag fel?);P

Mvh Malawi´n
#4 - 11 augusti 2004 21:51
Köp ett par guppys eller kanske platy. Dom är fina och verkar lättskötta enligt det som står på resp. sidor.
#5 - 11 augusti 2004 22:03
Hejsan, jag startade mitt första akvarium för inte alls längesen och jag började med några guppies, platy, black mollys och några malar för att hålla rent.
Verkar vara lättskötta fiskar och de finns i så olika färger att det blir väldigt vackert i akvariet med dem.
Så gjorde jag och jag är väldigt nöjd med hur mitt akvarium ser ut iallafall.
Mvh Snurren
#6 - 11 augusti 2004 22:29
För att hålla efter mat på bottnen och alger, så är Anamoräkor nyttiga. De är dessutom trevliga att ha och tåliga (om man inte slarvar allt för mycket med vattenbyten, vilket man ju inte skall göra). De äter allt som ligger på bottnen eller växtblad. Inte en alg i de kar som jag har räkor. En annan fördel är att de inte blir så stora (4-6 cm), vilket är en jättefördel i ett litet kar.

Annons