Håller med övriga. Se till att förbered dig på det värsta, gärna med saker som går använda till något annat ifall det inte behövs till karet.
Dock tycker jag inte vattennivå låter som ett säkert kort, vattennivån minskar rent naturligt och det kan variera mycket beroende på omständigheter. Se istället till att torka upp allting och undersök med toapapper (bra uppsugningsförmåga) en gång per dag eller så, om du märker att det bara kommer mer hela tiden efter ett par tre dagar en vecka så har du en läcka men slutar det så är det bara att tacka och ta emot.
Jag fick en läcka en gång som jag märkte väldigt snabbt som tur var, vi hade plockat ur bryggorna för att sätta i en btn och detta innefattade även två stycken allra längst ut, jag skar bort silikonet i hörnet 5-8cm ned, rengjorde och limmande tillbaka allt igen när bakgrunden var i. Efter några månader höll inte fogen tätt mot det gamla silikonet längre och det började krypa vatten inuti fogen och ner till hörnet där det droppade ur (hörnet var trasigt och lagat på insidan så det fanns inget som stoppade vattnet längst ner) säg 10 droppar i minuten eller något. Det var då jag bestämde mig för att byta kar och köpa alu där man kan byta bryggorna smidigt.
Cheers