Mitt absolut första akvarium!

#1 - 11 januari 2007 18:24
Tjena alla glada på zoopet!

Har alltid tyckt om akvarium men har aldrig tagit mig tid att fixa iordning ett. Denna jul fick jag ett av min älskade flickvän Anna! :)
Mitt första akvarium någonsin!!! Gissa om jag blev överlycklig! Nu äntligen står det mesta klart. Akvariumet är på 115 liter med välvd framsida. Fiskar i akvariumet är:
4 Pansarmalar
4 Lyrsjärtsmolly
2 Palettciklider
10 Neontetror
1 "Vanlig mal" (Loricaria filamentosa om jag inte minns fel!)
Ska nog inte ha så många mer i det!

Är så glad att jag bara ville skriva av mig lite. Måste berätta en sak: Jag tror att jag har drabbats av någon slags akvariefeber eller nått. Jag kan inte sluta titta på akvariumet. Senaste dagarna har jag suttit i flera timmar i streck. Allt annat än akvariumet känns oviktigt!!! Känner ni igen er? Om det kommer fortsätta så här kommer nog mitt övriga liv gå rakt ner i graven... Hade gott alla!! Puss o kram :)
#2 - 11 januari 2007 18:28
vetto skrev:
Tjena alla glada på zoopet!

Har alltid tyckt om akvarium men har aldrig tagit mig tid att fixa iordning ett. Denna jul fick jag ett av min älskade flickvän Anna! :)

Mitt första akvarium någonsin!!! Gissa om jag blev överlycklig! Nu äntligen står det mesta klart. Akvariumet är på 115 liter med välvd framsida. Fiskar i akvariumet är:

4 Pansarmalar

4 Lyrsjärtsmolly

2 Palettciklider

10 Neontetror

1 "Vanlig mal" (Loricaria filamentosa om jag inte minns fel!)

Ska nog inte ha så många mer i det!

Är så glad att jag bara ville skriva av mig lite. Måste berätta en sak: Jag tror att jag har drabbats av någon slags akvariefeber eller nått. Jag kan inte sluta titta på akvariumet. Senaste dagarna har jag suttit i flera timmar i streck. Allt annat än akvariumet känns oviktigt!!! Känner ni igen er? Om det kommer fortsätta så här kommer nog mitt övriga liv gå rakt ner i graven... Hade gott alla!! Puss o kram :)

haha ja du...det känner jag mig igen mig i....jag är sådan fortfarande...kan sitta i någon timme och bara se på mina akvarium.....det är väldigt AVKOPPLANDE :D
#3 - 11 januari 2007 18:31
Välkommen till akvarieträsket:D
Går palletciklider ihop med Neontetrer:confused:
#4 - 11 januari 2007 18:35
stene skrev:
Välkommen till akvarieträsket:D

Går palletciklider ihop med Neontetrer:confused:

Hittills verkar det gå bra! Kanske blir värre om palettisarna leker.. =)
#5 - 11 januari 2007 18:36
macke_fisk skrev:
haha ja du...det känner jag mig igen mig i....jag är sådan fortfarande...kan sitta i någon timme och bara se på mina akvarium.....det är väldigt AVKOPPLANDE :D

Hehe... Ok! Då är det inge som går över alltså! :) Håller med om att det verkligen är avkopplande. Och roligt! :)
#6 - 11 januari 2007 18:39
vetto skrev:

Btw. Här är en bild på mitt nya akvarium...

http://www.zoonen.com/perzoonen/editgalleri.asp?oid=1085969&gid=1085978

Kanske inte världens bästa bild. =(
Mina palleter ätar allt dem ser nästan:)
#7 - 11 januari 2007 18:42
akvariefeber. du läste mig rakt av. jag är GALEN....hela familjen, flickvännen, vännerna blir lacka på mig för att allt jag har i tankarna är fisk fisk fisk fisk sten sten större kar finare växter o.s.v men jag lovar de e värt det..snacka om meditation att bara sitta o glo på dem, alla tankar susar iväg och jag känner harmoni. men jag erkänner att jag börjar bli för fiskskadad asså. behöver nog terapi snart :D

man kan ju inte vara såhär hela livet :P eller??

ps grattis till ditt akvarium vetto
#8 - 11 januari 2007 18:43
jag förklarar dig härmed beskyddare av fiskar välkommen till clubben !!
#9 - 11 januari 2007 18:44
stene skrev:
Mina palleter ätar allt dem ser nästan:)

Ok! Mina verkar relativt lugna! Har varit på malen lite, annars är det inte alls farligt... *peppar peppar*
#10 - 11 januari 2007 18:46
Amaro skrev:
akvariefeber. du läste mig rakt av. jag är GALEN....hela familjen, flickvännen, vännerna blir lacka på mig för att allt jag har i tankarna är fisk fisk fisk fisk sten sten större kar finare växter o.s.v men jag lovar de e värt det..snacka om meditation att bara sitta o glo på dem, alla tankar susar iväg och jag känner harmoni. men jag erkänner att jag börjar bli för fiskskadad asså. behöver nog terapi snart :D

man kan ju inte vara såhär hela livet :P eller??

ps grattis till ditt akvarium vetto

Hehe.. Tack ska du ha! :) Vi får hoppas allt glädjerus nu i början kanske lägger sig lite framöver. Iaf så mycket att man kan börja leva ett normalt liv... :)
#11 - 11 januari 2007 18:52
jooo precis fan, en sak jag däremot märkt är att flickvänn och fisk inte alltid går ihop så bra..de är i vissafall artfränder har jag kommit fram till!!

mina firrar blev sjuka idag, så ja sa åt bruden att ja var tvungen o byta vatten köpa medicin o.s.v och att det skulle ta ett tag innan ja kunde ringa upp henne. man tror ju att hon kunde ha lite förståelse men neeeeeeeej...du tar dina fiskar framför mig säger hon och blir sur hahaha... ska nog köpa lite choklad till henne lr nått immorn =)
#12 - 11 januari 2007 18:54
Amaro skrev:
jooo precis fan, en sak jag däremot märkt är att flickvänn och fisk inte alltid går ihop så bra..de är i vissafall artfränder har jag kommit fram till!!

mina firrar blev sjuka idag, så ja sa åt bruden att ja var tvungen o byta vatten köpa medicin o.s.v och att det skulle ta ett tag innan ja kunde ringa upp henne. man tror ju att hon kunde ha lite förståelse men neeeeeeeej...du tar dina fiskar framför mig säger hon och blir sur hahaha... ska nog köpa lite choklad till henne lr nått immorn =)
Så är dem alla:D förutom akvariebrudar:D
#13 - 11 januari 2007 18:58
Fan också...vart hittar man en sån haha ganska sällsynta va? önskar min var så :)

stene vet inte om detta stämmer eller kan stämma. jag har ett barndoms minne där jag minns att någon av mina grannar hade sjöhästar i sitt kar. kan detta vara sant ??
#14 - 11 januari 2007 19:00
Klart det finns bara att börja med saltkar.
#15 - 11 januari 2007 19:01
vetto skrev:

Btw. Här är en bild på mitt nya akvarium...

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1085969&gid=1085978

Kanske inte världens bästa bild. =(

skitsnyggt akvarium:D
#16 - 11 januari 2007 19:02
Amaro skrev:

Haha... jag har exakt samma problem. Men hon får skylla sig själv! Det var ju hon som köpte akvariumet till mig. Idag sa hon att hon skulle köpa arsenik o hälla i akvariumet... Om så blir fallet kommer blod att flyta... :)
#17 - 11 januari 2007 19:05
hahaha neeeeeeeeeee fan hörru samma här asså. det var hon som köpte den till mig haha, jag säger samma sak till henne. skyll dig själv hehe
#18 - 11 januari 2007 19:06
stene ok då vet man =)
#19 - 11 januari 2007 19:45
Ja, ens TV-tittande har fått sig en rejäl törn sedan man skaffade akvarium. Man behöver inte bli oense om programmen längre, eftersom man har en egen "TV" att titta på.
#20 - 11 januari 2007 19:48
bubbis skrev:
Ja, ens TV-tittande har fått sig en rejäl törn sedan man skaffade akvarium. Man behöver inte bli oense om programmen längre, eftersom man har en egen "TV" att titta på.

Hehe.. :) Känner igen sig där också... Har knappt tittat någe på TV sen man fick akvariumet!! Någon som vill köpa en TV? :)
#21 - 11 januari 2007 19:51
Vad är det för flickvänner ni har egentligen, min pojkvän står snällt ut med allt mitt tjat om mina akvarieplaner utan att grina illa. Var t.o.m med när jag köpte min mal och belysning till akvariet :D
#22 - 11 januari 2007 20:11
Fint akvarium, Vill ha :P
#23 - 11 januari 2007 20:24
Om flickvännerna får vara med och bestämma över vilka fiskar som ska vara i och hur det ska se ut så kanske de blir mer positiva.

Om jag inte fick det skulle jag ha tyckt lika illa om akvarium som jag en gång i tiden tyckte om dataspel :)
#24 - 11 januari 2007 20:30
_Lena_ skrev:
Om flickvännerna får vara med och bestämma över vilka fiskar som ska vara i och hur det ska se ut så kanske de blir mer positiva.

Om jag inte fick det skulle jag ha tyckt lika illa om akvarium som jag en gång i tiden tyckte om dataspel :)

Problemet är att det inte duger med typ ett par guppi eller nått. De ska ha "hitta nemo"-fiskar o sånt där... Självklart får hon vara med o bestämma hur mycket hon vill! :)
#25 - 11 januari 2007 20:31
morrhoppa skrev:
Vad är det för flickvänner ni har egentligen, min pojkvän står snällt ut med allt mitt tjat om mina akvarieplaner utan att grina illa. Var t.o.m med när jag köpte min mal och belysning till akvariet :D

Hehe.. lyllo dig! :)

Annons