Mitt 222liters malawikar.

#1 - 13 mars 2005 17:27
Kolla gärna min zoon och ge tips om förbättringar till mitt kar. En egen bakgrund är på gång. Ska inhandla allt material först.

Karet innehåller:
*3 Ancistrius
*1 Kuhi ål (har haft denna sen jag var 8år gammal).
*2hanar och 1hona av Golden labidochromis.
*1hane och 1hona av Melanochromis johanni.
*1hane och 1 hona av Metriaclima estherae (Rödzebra).
*1hane och 1 hona av Aulonocara--??

Kanske låter som det är lite mycket fisk i mitt kar men allt fungerar bra och hanarna är inte speciellt aggresiva mot varandra. Hanen som är mest aggressiv är Johannin. Om ni ser vilken vilken Aulonocara sort det är hojjta gärna till då. Glömde lägga det på minnet när jag inhandlade dem.

Min zoon:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=122641
#2 - 13 mars 2005 23:42
Jag tycker det ser ut som röd Aulonocara som inte riktigt har färgat ut.
Fast jag kan ju ha fel, men det är vad jag tror!

Mvh
#3 - 14 mars 2005 20:18
Okey. Ajja ska kolla var det var för någon nästa gång jag tittar förbi i djuraffären.
Honan jag köpte hade rom i munnen när jag köpte henne(misstänkte det också) och hon verkar bestämmt vilja ha kvar det i munnen=) Jag är helt säker på att det är rom eftersom har spanat på henne länge och man ser till och med en vit liten boll hon kör runt i munnen=) Jippi=) Köpte Aulonocaranen i lördags.
MalawiMannen
#4 - 14 mars 2005 21:59
Hej jag tror att det är eureka du har
Det ser ut som mina eureka inte mina röda rubin
#5 - 15 mars 2005 14:50
Okey, men har fixat en ny bild tror det är lättare att se vad det är för någon nu.
Men har kollat runt lite och det liknar eureka. Men vad säger du malawimannen håller du fortfarande kvar vid din gissning?
#6 - 18 mars 2005 16:45
Min Röda Rubin Aulonocara ser ut exakt sådär, så jag tror verkligen det är en sådan!

Mvh
MalawiMannen
#7 - 19 mars 2005 17:35
Hej jag tror att det är en dåligt utfärgad röd rubin
MalawiMannen
#8 - 19 mars 2005 17:36
dom är så nära varandra i färgerna om du inte har en otroligt fin röd rubin
#9 - 20 mars 2005 13:17
du köpte inte denna ruvande hona på herkules zoo? iaf är det solkalrt en eureka som ja ser det. ha deee
#10 - 20 mars 2005 14:13
jag tycker du ska köpa sällskap till kuhlin eller ge bort den! de är stimfiskar, jag har själv 10 st.
Lena Maria
#11 - 20 mars 2005 19:52
[QUOTE=mattsson]du köpte inte denna ruvande hona på herkules zoo? iaf är det solkalrt en eureka som ja ser det. ha deee[/QUOTE]

Nope det gjorde jag icke. Jag köpte den på Fyra Tassar i Linköping.
Fast det är ju lite trist att flytta in i ett nytt akvarium och behöva hålla sig undan hela tiden för hela munnen är full. MEn några veckor till så=)
#12 - 20 mars 2005 19:54
[QUOTE=lenis3]jag tycker du ska köpa sällskap till kuhlin eller ge bort den! de är stimfiskar, jag har själv 10 st.
Lena Maria[/QUOTE]

jo jag vet att de egentligen är stimfiskar. Men han har levt hos mig i nästan åtta år. Han har alltid varit pigg och glad. Han börjar ju bli gammal så..han kanske inte elever så mycket längre=(. Fast huvudsaken till att jag inte har fler är att de kanske äter upp yngel som blir då.=(
Mvh:Richard

Annons