[QUOTE=Nallim]Ok köpa till 3 pandas men ottosarna da bör de vara fler än 2? för isåfall kan jag ju inte ha 2 ballong molly.Mina pandas ser ioförsig inte ut å må dåligt måste man ha fler?(de i affären sa att de räckte me 3). Sen ondrar jag oxå om man kan ställa ner en ler kruka(vanlig inner kruka) eller om man måste behandla den med nå medel lr nått sånt? Tack för att ni e hjälpsamma.[/QUOTE]
Jättebra och ansvarsfullt av dig att skynda fram långsamt! Och att du håller dig till små fiskar!
Jag skulle nog rekommendera dig att ha minst 5 otocinclus. Tvår är definitivt inget stim och skulle den ena dö blir den andra helt ensam. De blir inte större än 5 cm och har du ett litet stim är har de större möjlighet att hålla algerna borta.
Jag skulle även rekommendera dig att introducera en art per vecka även om akvariet har varit igång ett tag. Detta pga av att bakteriefloran är anpassad till det antal fiskar som har bott i akvariet och därför bör inte antalet öka för snabbt.
Otocinlus kan vara ganska känsliga de första veckan efter flytten. Vet du vad du har för PH och temperatur? Du kan läsa lite om otocinclus på:
http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=329
Lycka till!