Tjenare!
Har försökt kläcka mina Hobby artemia ägg jag köpte för ett halvår sen =)
Har gått åt skogen.. 0% kläckning med receptet 2 msk salt, 1,5l vatten och en tesked artemia.
Funderar på om det är artemian som är kass eller om jag helt enkelt har för hårt drag på luftpumpen som går in i min petflaska. Har dragit ner flödet till det minsta som går på min luftpump som är lite kraftig (upp till 300l kar) men det bubblar på ganska friskt.
Nån som har erfarenhet på om det kan resultera i detta med lite för mycket drag i luftpumpen?
Hmm, har lite svårt att tro på detta, dålig kläckningsprocent ja men aldrig 0%. Har du kläckt tidigare? Jag har noterat att många förstagångskläckare helt enkelt inte ser djuren, de är små! Håll upp flaskan mot ljuset och titta strax över botten.
Lite kuriosa: jag köpte en gång ägg på Hjortgatans zoo (tror jag det hette) i lösvikt i plastpåse. Denna påse hade jag i kylen och den följde med i två olika flyttar när jag inte hade akvarium. Efter 6-7 år provade jag att kläcka och det gick alldeles utmärkt, kunde kanske vara högre procent men de var användbara.
/Tobbe