Jag har 10 minor tetror i mitt 240 liters akvarium och jag undrar hur man ser när dem leker?
Hur är deras lekbeteende?
Mvh Simon :)
JojjeN skrev:Mina neontetrors lek ser ut som så att dom jagar varandra riktigt snabbt, och ser ut ungefär som en katt som jagar sin svans, alltså runt i en cirkel, och så runt hela akvariumet, och så lite då och då släpps små romkorn.
Just nu verkar mina neontetror ha lekperiod, allihopa parar sig med alla, och när dom är klara går dom till nästa. :D
JojjeN skrev:Mina neontetrors lek ser ut som så att dom jagar varandra riktigt snabbt, och ser ut ungefär som en katt som jagar sin svans, alltså runt i en cirkel, och så runt hela akvariumet, och så lite då och då släpps små romkorn.
Just nu verkar mina neontetror ha lekperiod, allihopa parar sig med alla, och när dom är klara går dom till nästa. :D
JojjeN skrev:Vattenvärdena har jag faktiskt ingen koll på. :S
63 liter, en kokosnöts grotta, tre växter, en "mini båt" är det som gäller i akvariumet. =)
Inte tätt planerat alltså. Och dom håller sig runt grottan och simmar in och leker där ibland, så det är kanske den som gör det. :)
Simon--B skrev:Ja :) Men vet någon något om minortetrornas lek ? Dem har ju B I odligsvalör! Tack Mvh Simon