Hej [:-28] Vaknade nyss och skulle kolla om min guppy hona fött än, de hade hon inte. Men! när jag kollade på henne så såg jag något åka runt i PUMPEN!!, Jorå Det var 2 yngel men dom lever! Vad ska jag göra??! snälla hjälp mig. Mvh bella'
stäng av pumpen och släpp ut dem i en lämplig burk - jag levde med det där i flera år där mina mollyungar alltid hamnade i filtret - de mådde rätt bra i mitt eheim filter - mat i massor - de växte till och med när jag glömt att tömma kanistern i några dagar. Men du sätter fingret på ett problem - vore kul att se vilka lösningar som finns för att hindra att det händer...
Ok, Men jag tänkte öppna upp det och ta ut ynglen o lägga dom i en yngelbox ;) Jag har oxå ett eheim filter. Tack för svar Mvh [COLOR=magenta]Fantasyy[/COLOR]
kanske pumpen rent av löser ett problem - låt dem vara kvar de tre första dagarna i kanistern - där finns mat i lagom storlek för småfiskar... och välcikulerande vatten men att föreslå det här på forumet är väl som att svära i kyrkan...
Har nylonstrumpa på nästan alla mina pumpar. Nackdelen är att det lätt kleggar igen om strumpan är för finmaskig. Brukar då klippa ett litet jack för att underlätta trycket. Risken att ett yngel ska åka in just i det snittet är betydligt mindre än om du inte har någon strumpa alls.
Undrar när tillverkarna ska uppmärksamma detta problem och göra gallren yngelsäkra =S