Mina sugfiskar dör..

#1 - 28 februari 2007 16:12
hej allesammmans.. har haft lite problem med mitt första akvarium ett tag nu men de visade sig att ja hade nitrit, har ordnat de nu. (en vecka sen), gjorde precis ett multitest och de visar bra.. men i måndags dog min sugfisk, ingen aning varför alla andra fiskar mår bra. så vi köpte en ny igår, idag va den död,.. varför dör mina sugfiskar när värdena är bra och alla andra fiskar mår bra??? HJälp mig.. MVH Maria
#2 - 28 februari 2007 18:00
små ansistrusar är väldigt känsliga mot nitritspikar, även lokala sådana. Köp dem inte förrän akvariumet är väl inkört. Dör en fisk och du itne vet varför köp ingen ny på minst en vecka.
#3 - 28 februari 2007 18:04
multitest? är det stickor? dessa är inte alltför tillförlitliga tycker jag o många andra här på zoopet. köp hellre dropptest!

och som lena säger, köp inga mer fisk förrän du vet vad felet är!!
#4 - 28 februari 2007 20:37
En kompis till mig fick fiskdöd och hade mätt med multitest, enligt det så var vattnet bra men när jag mätte med Tetras dropptest så visade det akut nitritförgiftning. Köp en riktig test innan du köper fler fiskar, tycker personligen att det är oseriöst av handlarna att sälja multitester.

Annons