Mina paltter har fårr yngel

#1 - 1 september 2006 19:26
Första gången, :) har inte haft dom särskilt länge och nu har dom 10-15 yngel som dom vaktar hela tiden. Hur länge tar föräldrarna hand om dom? Har tyvärr ingen stans att flytta ynglen :( hur stor är chansen att dom överlever eller iaf att nån överlever :confused:
#2 - 1 september 2006 21:05
Du kan flytta dem till en vanlig hink om du inte har något annat,annars blir dem fisk mat om du har andra ciklider i karet också
#3 - 1 september 2006 21:07
Det bästa du kan göra är att låta dom gå med föräldrarna och ge dom artemia.
Jag har just nu ca 20 palett yngel som går med sina föräldrar och matar dom 2 gånger om dagen med artemia...Lycka till
#4 - 3 september 2006 12:07
Mina palettciklider fick för ett tag sen yngel, men tyvärr överlevde bara två, men de är cirka 2-3cm nu. Men jag gjorde inget för att de skulle överleva. De simmade antagligen runt och åt bakterier från mina algiga buskar. Så om du har några algiga buskar i karet så är det nog lungt.
#5 - 3 september 2006 13:53
mina ynglar av sig konstant ... börjar nästan bli iriterande ...
Trodde inte dom trivses för dom är så matta i färgerna men tydligen inte ... ny kull var 3 mån nu börjar få fullt
#6 - 4 september 2006 22:13
Mina palettciklider fick för ett tag sen yngel, men tyvärr överlevde bara två, men de är cirka 2-3cm nu. Men jag gjorde inget för att de skulle överleva. De simmade antagligen runt och åt bakterier från mina algiga buskar. Så om du har några algiga buskar i karet så är det nog lungt.

jo det finns en del algiga buskar, sen verkar dom äta nåt på botten.Föräldrarna vaktar dom hela tiden...kul att se:) Det är 7 stycken som jag ser nu så några har nog gått åt[:(!] fast dom har varit 7 ett tag nu så vi får se hur det går.
#7 - 6 september 2006 20:41
Grattis!
#8 - 6 september 2006 20:46
mayday skrev:
mina ynglar av sig konstant ... börjar nästan bli iriterande ...

Trodde inte dom trivses för dom är så matta i färgerna men tydligen inte ... ny kull var 3 mån nu börjar få fullt

Det går ju alltid fiska upp dom lägga ner dom i en påse och sälja dom till nån som vill ha, du måste ju inte spara alla....mina får yngel 1 gång i månaden ser det som en extra inkomst.

Annons