Mina Mollys är tokiga!

#1 - 25 maj 2007 09:41
Jag gick till djuraffären och köpte några fiskar här om dagen, köpte en albinomal och några nya tetror. Från föregående hade jag två mollys, dessa bet sönder mina två slöjstjärtars fina fenor så att de inte klara av att simma mer. Nu har dem varit på och bitit på min söta lilla mals fenor och jag blir så arg, vad ska jag göra? Läker fenorna på malen fort? Ta ur mollysarna?
Någon som vet kanske varför dem gör så?
Skulle vara glad om någon kunde hjälpa mig...
#2 - 25 maj 2007 09:51
Emma860310 skrev:
Jag gick till djuraffären och köpte några fiskar här om dagen, köpte en albinomal och några nya tetror. Från föregående hade jag två mollys, dessa bet sönder mina två slöjstjärtars fina fenor så att de inte klara av att simma mer. Nu har dem varit på och bitit på min söta lilla mals fenor och jag blir så arg, vad ska jag göra? Läker fenorna på malen fort? Ta ur mollysarna?

Någon som vet kanske varför dem gör så?

Skulle vara glad om någon kunde hjälpa mig...

Fenorna läker ut om de får vara ifred, jag skulle se till att mollysarna var mer mätta. Jag har aldrig varit med om att mollysar äter på fenor, men jag kan ju inte allt. Jag har där emot haft platys som fått uppätna ryggfenor. (Bara ryggfenean altså,inagandra fenor). Men det handlar lite om att dina andra fiskar inte är tillräckligt skygga, tror jag.
#3 - 1 juni 2007 12:37
du kan ju alltid kasta ner dom i 800l tanken med min arowana,channa,gäddtetra,lejonfiskar mm får vi se hur kaxiga dom är ! ..skojja :P

Annons