Hej malvänner!
Nu har min tredje fina mal dött på mindre än ett halvår, vad gör jag för fel? De andra fiskarna, inklusive ansistrusarna och vändmalarna, ser ut att må prima och har inte dött än, men min leopardpleco (iaf sa akvariehandlaren att den hette så), en liten ljus L-mal (osäker vilket nummer, kanske 104...) och nu senast idag min lilla clown pleco. Det är visst inte meningen att jag ska få ha mer exotiska malar än ansistrusar!!! Vad är det jag kan göra för fel? har jag bara haft otur??? Den lilla L-malen trodde jag berodde på att jag inte har så strömt vatten i akvariet. Jag läste i någon bok (på den tidan som jag kom ihåg vilket nummer det var) att den ville ha strömt vatten och sällan blev särskilt gammal i akvarier. Så jag var lite ledsen men inte så förvånad när den inte blev så gammal heller. Men den sk leopardplecon och clownplecon förstår jag inte alls. Snälla ge mig några tips så att jag vågar mig på nya malar, jag tycker så hemskt mycket om dem och vill gärna ha dem, men inte om de bara ska dö för mig!
Mvh
Karin