Baljorna som jag använder är plastburkar från mataffären, alltså sådana som lösviktsgodiset kommer i från leverantören. Jag tror att dom ligger på ca 1,5L eller liknande. Jag har delat av dom genom att klippa locket mitt itu och tejpa fast det i mitten av burken med frystejp så att jag kan ha två hanar i varje burk. Jag har satt in en bild på min zoon så bättre visar hur det ser ut i baljorna.
Gå och fråga i en mataffär eller i en kiosk, dom har säkert massor av baljor, annars så kan du säker få dom att spara ihop så att du får några, oftast så får man dom gratis.
Jag har ingen värmare eller pump hos dom, det behövs inte. Inredningen består inte av så mycket. Jag har sand på bottnen, och lite sjösten, och sedan så har varje fisk en bit plastväxt så att dom har något att gömma sig under.
Jag kommer att ta 20kr för hanarna och 15 för honorna. Sedan så kommer jag att ta 5kr extra för dom som är ljusa. Det blir intressant att se hur det går att bli av med dom, men djuraffären ska köpa några, det vet jag, resten får jag annonsera ut på Blocket.