Mina Jaguarer har lagt ägg=)

#1 - 12 april 2007 10:00
Dom vaktar dom jättenoga, hur ser man skillnad på hane och hona? Den ena har nånting på undersidan som sticker ut, nere vid stjärtfenan.
Hoppas dom här tar bättre hand om sina ägg än mina påfåglar=)
#2 - 12 april 2007 10:13
Vad häftigt!:)
Jaguarer är ju stora och tuffa. Det kan nog vara svårt att se skillnad på könen, men oftast är ju hanen den större och lite mer långsträckta av dom,
Den lilla grejen som sticker ut undertill är nog honans äggläggningsrör... men du säger att det är vid stjärtfenan...? Svårt att svara på, det kanske är något helt annat..? Kan du kanske ta en bild på dom?
#3 - 12 april 2007 14:19
MaxB: Skulle jättegärna lägga ut foton, men vet inte hur man gör:P Alltså den där grejen som sticker ut ät nedåt närmare stjärtfenan, inte rakt under, dålig beskrivning av mig=)
Hur utvecklas äggen nu? Vissa är mer genomskinliga och vissa kritvita.
#4 - 12 april 2007 15:30
mad_mic skrev:
MaxB: Skulle jättegärna lägga ut foton, men vet inte hur man gör:P Alltså den där grejen som sticker ut ät nedåt närmare stjärtfenan, inte rakt under, dålig beskrivning av mig=)

Hur utvecklas äggen nu? Vissa är mer genomskinliga och vissa kritvita.

Ja jävlar, du är inte Goldmember, så då går det inte att lägga bilder i posterna... Men du kan gå in på t.ex. flickr.com och lägga upp bilder där och sedan lägga adressen i ditt inlägg så kan vi andra klicka oss dit och kolla på dina bilder. Kolla på mina flickr-bilder så får du se. Jag gjorde så innan jag blev goldmember.
Grejen som sticker ut är nog honans äggläggningsrör!
Dom äggen som är genomskinliga är befruktade och lever, dom som är kritvita har inte "tagit" sig och möglar. Oftast plockar föräldrarna bort de vita, så att möglet inte sprider sig och angriper de andra äggen. Även om det finns några få kritvita kvar som dom kanske missar brukar det oftast inte vara några problem ändå.

Annons