Mina Hantelciklider, bilder

#2 - 18 februari 2010 08:13
Så fina!
#3 - 18 februari 2010 20:45
Tack PiaJo!

Jag har haft detta par i sex år nu så de är något av en instutition i akvariet. Ett plus är att de låter växterna vara. När de inte gräver upp dem vid lek som på bilderna då...

mvh

olof
#4 - 18 februari 2010 20:55
Fina, har själv ett gult hantelpar som nu har nyss frisimmande yngel.
#5 - 18 februari 2010 21:09
Jag kan inte förstå de som säger att hantlar är tråkiga stillastående fiskar. Jag tycker att de är helt fantastiska.
Bilagor:
#6 - 18 februari 2010 21:15
Det översta kortet var ett riktigt fint foto! Sällan man ser så skarpa och tydliga bilder på fiskar. Vackra firrar dessutom. Hade själv ett par men dom massakrerade hela växtbeståndet så dom åkte till affären..
Bilagor:
#7 - 23 februari 2010 08:49
GöranE skrev:
Det översta kortet var ett riktigt fint foto! Sällan man ser så skarpa och tydliga bilder på fiskar. Vackra firrar dessutom. Hade själv ett par men dom massakrerade hela växtbeståndet så dom åkte till affären..

Tack! Jag är nybörjare på min systemkamera. Kul med beröm:)

mvh

olof
#8 - 23 februari 2010 13:39
Avkomman till detta par har inte rört en växt, men de gillar broccoli och squash (och multispinosa-yngel)...
#9 - 23 februari 2010 14:50
Svetsaren skrev:
Avkomman till detta par har inte rört en växt, men de gillar broccoli och squash (och multispinosa-yngel)...

Kanske var det mitt gula hantelpar som åt upp senaste multispinosakullen, även om jag misstänker att det var de långsträckta pansarmalarna, eftersom hantlarna själva hade (har) yngel.
#10 - 23 februari 2010 18:58
Hej
Verkligen fina hantelciklider du har, skulle faktiskt kunna tänka mig ett par framförallt den Rödbukade hantelcikliden.

Annons