Platy och svärdbärare? Då KAN det också vara en korsning, de är så närbesläktade att det funkar, det är dessutom så att vi aldrig hade haft alla färger som finns på platy/svärdbärare om det inte var för att de gick att korsa med varandra, vissa färger finns i naturen endast hos en av arterna...:D
Har du bara mycket växter och annat som de kan gömma sig bland så kommer säkert några yngel att överleva, sedan kan du ju se till att öka matningen LITE grann så de vuxna fiskarna inte blir lika intresserade av ynglen. Sedan finns det ju massor av yngelfoder att ta till, men i början kan det räcka med att smula vanligt flingfoder FINT så ynglen kan äta det...;)
Lycka till
Tack så mycket, ska vårda dem ömt. Hittade totalt 5 stycken som är i ett yngelkar, de trivs med en växt i och karet flyter på ytan i ett hörn.
Jag blev varnad för att Platysar och svärdbärare kan korsas, men platysarna är bara en vecka gammal så det ligger inte till på det viset i alla fall. Sen om det skulle hända att de korsas senare så skulle jag nog förhoppningsvis se att det är en blandning så jag får väl separera dem eller avliva dem då eller??
Missbildningar är ju inget att ha......
Jag har en större nätkasse som man ska ha hängande över kanten.
Den tänkte jag använda senare när de blir lite större. De är ju 1 cm knappt nu.
Mvh Annica