Vi brukar ligga runt 30 grader för våra diskusar men om det skiljer någon grad hit eller dit göt ingen skillnad , var försiktig när du bär hinkarna bara så att det inte skvalpar för mycket , det är jättebra om du kan använda lite av det gamla vattnet då detta innehåller många bra bakterier som du då får med dig när du startar upp ditt akvarium , jag skulle också låta bli att rengöra gruset för mycket då även detta har mycket godsaker i form av bakteriekultur i sig , det är inte hela världen om det blir lite grumligt i uppstarten då filtret tar hand om detta .
Men det allra bästa rådet jag kan ge dig är att ha tålamod med akvariumet och stirra inte upp dig för mycket om det inte blir som du vill ha det nu i början , är det något jag har lärt mig om diskus och akvarium sedan vi startade är att ha tålamod och iakta iakta iakta dina diskus , det lär du dig otroligt mycket på , du kommer att kunna lära dig se direkt om det är någon fisk som inte mår bra eller om det kan vara dags för äggläggning ect .
Inte minst , njut av att sitta och titta dessa vackra fiskar det är något av det bästa som finns :)