Nu drar jag upp en gammal tråd. Hursomhelst....
Flyttade på Grönlingen, hade den i en 2l-glassburk i 20 h. De andra fiskarna blev genast mycket modigare, men fram emot slutet av 20-timmars-karantän var barberna lika fega igen. Jag släppte i Grönlingen (som verkade som om han skulle dö vilken minut som helst) och studerade. NU blev fiskarna modiga igen, när jag släppte i honom... :confused: I några dagar var grönlingen mkt mkt passiv men efter 3 dagar repade han sig och blev sitt "vanliga" jag. Dessvärre gällde detsamma för barberna, som blev fega igen.
Nu har jag lämnat tillbaka grönlingen till affären (fick t.o.m. pengarna tillbaka, mkt schysst) och gick hem för att titta till dem. Nu har det gått fyra dagar och barberna är fortfarande rädda för sin egen skugga... Fenbitandet som jag kunde se när jag först skaffade dem försvann redan innan jag isolerade grönlingen. Känns verkligen som jag prövat allt..
batski: Litet akvarium? Kanske... men det verkar konstigt att de använder ytan ännu mindre när det är för litet. Har snackat med tre akvariarister som alla tyckt att 40 l är okej, inte stort, men okej.