mina fiskar försvinner

#1 - 9 oktober 2005 12:15
Fyra gånger har mina fiskar försvunnit för mej utan att jag hittat kroppen. Har heltäckande ramp så de kan inte hoppa över. Första gången försvann en gibbicepsmal, sedan köpte jag en ny, den försvann oxå. Sedan har min regnbågshaj (som jag haft i nästan ett år) bara försvunnit likaså min bengalbotia.
#2 - 9 oktober 2005 13:03
Har också råkat ut för detta fenomen. Tror att fisken har dött och sedan har resten haft kalas på den. Jag kom på dem en gång.Hm! Annars har jag ingen förklaring till fallen.
#3 - 9 oktober 2005 14:59
Har aldrig varit med om lite större fiskar som bara försvunnit, däremot har neontetror försvunnit för mig. När jag hittade en guppande på ytan utan huvud förstod jag att det var nån som såg dem som en måltid..
#4 - 9 oktober 2005 15:58
döda fiskar blir inte liggandes länge i ett akvarie innan dom är uppätna
#5 - 9 oktober 2005 16:11
har bara haft en fisk som dött :/ av ca 50 :D.
antar att jag har tur när det var mitt första kar.

var en fisk som var med bland dom 5 som fastna bakom filtret
#6 - 9 oktober 2005 18:20
[QUOTE=EricoJunior]Fyra gånger har mina fiskar försvunnit för mej utan att jag hittat kroppen. Har heltäckande ramp så de kan inte hoppa över. Första gången försvann en gibbicepsmal, sedan köpte jag en ny, den försvann oxå. Sedan har min regnbågshaj (som jag haft i nästan ett år) bara försvunnit likaså min bengalbotia.[/QUOTE]

Vilka fiskar har du?

Annons