Mina Dvärgklogroder!!

#1 - 13 februari 2007 16:54
Hej nu ska ja starta en ny tråd då min förra har försvunnit:D ja älskar verkligen mina grodor:DHär kommer lite fakta om dem!
Längd: 4-5 cm
Färg: Den ena är mycket mörkare brun medans den andra är mer ljus.
Galna i: Röda mygglarver det älskar dom och nåt litet platy yngel är aldrig fel för dem:D *dom tog nåt yngel precis när ynglerna födes*
Aja här kommer bilder på dem:D
http://zoonen.se/perzoonen/galleri.asp?oid=1028202&gid=1028213
(min profil på Zoonen har inte uppdaterats på länge har nu tre akvarium & på sista bilden är det inga grodor utan bara akvariumet):p
#2 - 13 februari 2007 17:27
Fint marcus!.jag hade en klogroda en gång i ungefär 6 år.den måste levt mkt längre en va dom kan göra helt otroligt.dom e mkt fina djur:)
#3 - 13 februari 2007 17:32
Tack..!
mm ja har alltid älskat grodor men dessa är mina favorit grodor^^ dom har ånna personligheter och så kan dem bli så tama ja brukar mata mina grodor direkt ur min hand.
#4 - 13 februari 2007 17:37
Min skulle alltid sitta i handen å äta dom e inte direkt skygga:D
#5 - 13 februari 2007 17:52
nee det är det som är roligt fast ibörjan då var mina lite blygare dom låg mest under en växt men nu är dem framme och simmar och om ja inte har med mig mat ihanden tex om ja ska rätta till en växt så brukar den ena grodan vara där och bita mig ifingret:D
#6 - 14 februari 2007 05:04
Det jag är nyfiken på med dina grodor Marcus är hur det funkar tillsammans.. uppskattar de sällskapet eller bråkar de om maten ? Har de vuxit ngt så du kan börja fundera på om de har olika kön eller på annat vis kan se skillnad på deras betéende ?

Hälsn Robban
#7 - 14 februari 2007 05:23
Ne det är så med dvärgklogroder att em blir endast runt 4-5 cm och honan är tjockare än hanen det är vad ja har fått reda på men dom uppskatar att ha en groda vid sin sida:D för annars blir dom väldigt nervösa och helt ivriga ja brukar inte mata mina grodor på samma ställen för om den ena grodan är bakom en väst så matar ja den där med mygglarver medans den andra grodan kanske är framme vid rutan och då matar ja den där så funkar det här:)
#8 - 6 mars 2007 13:45
är det bra att blanda dvärg klogrodor med fiskar?
#9 - 6 mars 2007 15:23
Ja levandfödare är bra att ha med dvärgklogrodor för dvärgklogroderna måste ha levandefoder ibland och då är de bra med fiskar som får yngel varje månad...
#10 - 6 mars 2007 20:25
äter dom något annat än levande byten? :( jag igllar inte att mata levande grejer till mina fiskar lixom.. :(:(
#11 - 6 mars 2007 20:42
Dem äter ju mygglarver men det är väldigt viktigt att dem får varierad kost asså att dem får ta nåt yngel då och då.. har du tänkt dig att skaffa dvärgklogroder tänk då vilka fiskar du har dem med för dem är fenbitare så har dem ej med fiskar med långa fina fenor..!

Annons