Mina Corydoras Sterbai vill ut

#1 - 16 september 2006 17:32
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Köpte 6 st Corydoras Sterbai för två dagar sedan, men dom verkar inte trivas. Simmar hela tiden tätt samlade upp och ner mot ena sidoglaset ( som en fluga på sovrumsfönstret som vill ut). Har försökt med eller utan bakgrund på sidorutan. Temp 26 grader, pH 7,2 och ca 5 i hårdhet. Köpte samtidigt 4 st Corydoras elegans som ser ut att må prima. Någon som vet vad det är som är problemet.[/SIZE][/FONT]
#2 - 16 september 2006 17:47
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Helt normalt corybeteende om du frågar mig. De simmar upp till ytan och andas lite luft, lite tarmandning eller vad det nu kallas (glömde precis av vad det kallas för). Vissa coryarter gör det mer än andra. Det kan ju vara att ditt vatten skiljer sig väsentligt från det vatten de kom ifrån och då behöver de kanske mer än två dagar på sig att vänja sig. Kanske skulle du kolla nitriten i akvariet men jag tror inte det är det. De värden du anger är inte på nåt sätt konstiga.[/COLOR][/FONT]
#3 - 16 september 2006 17:52
Låter bra. Har kollat nitritten och den är obefintlig. karet är på 325l och där finns bara 6 st små skalarer förutom mina corydoras
#4 - 19 september 2006 23:48
Jag tror inte heller det är någon fara. Då jag köpt nya Corys brukar dom hålla på så där ett tag innan de lugnar ner sig.

Annons