Mina ciklider e rädda

#1 - 24 januari 2005 09:37
Fick i fiskar i mitt kavarium igår. 6st hongi och 6st rödzebra, igår så var dte inge problem dem simam runt överallt i akvariet och var inte alls rädda av sig. men idag så är de jätte rädda, när man går förbi akvariet så gömemr dig sig ine i stenröset, och hongi cikliderna blir nästan bruna.

Är detta ett normalt betende så här i början??

Vill ju inte att fiskarna ska vantrivas.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 24 januari 2005 09:43
[QUOTE=Rekan]Fick i fiskar i mitt kavarium igår. 6st hongi och 6st rödzebra, igår så var dte inge problem dem simam runt överallt i akvariet och var inte alls rädda av sig. men idag så är de jätte rädda, när man går förbi akvariet så gömemr dig sig ine i stenröset, och hongi cikliderna blir nästan bruna.

Är detta ett normalt betende så här i början??

Vill ju inte att fiskarna ska vantrivas.[/QUOTE]
Det är ganska normalt - var lite snål med matningen så kommer de oftast snart över skyggheten.
#3 - 24 januari 2005 10:10
okej, ska testa med det. tackar
#4 - 24 januari 2005 21:10
Kan även bero på antalet fiskar/liter vatten. Vi hade ett tag bara 6-8st ciklider i vårat 240-liters, de vart väldigt skygga. Sen så köpte vi till 6st till och nu är de aldrig skygga. Men om du har ett akvarium på 250L+- så bör det ju inte vara det, utan testa matningen som Kjell säger.
#5 - 24 januari 2005 21:28
kan nog vara bådde och. för först ahde jag bara 6st hongi, och de var jätte skygga men sen när jag fick i 6st rödzebra blev det fart på allihopa.
Kan avra attd e är ovana med miljön så här i början oxå
#6 - 25 januari 2005 14:59
Har du kollat vattenvärdena ?
Kan även vara det.
Ligger ph lite lågt så kan dom bli skygga.

Annons