mina ancistrusar

#1 - 15 juli 2003 05:44
nu tjatar jag om dem igen, men jag är lite förbryllad.
Strax innan de la ägg så putsade honan utsidan på hanens kokosnöt ordentligt ett par dar, & vågade liksom vara där längre & längre för var dag..sen slutade hon med det & då va det ägg i nöten, honan vågade knappt vara i den halvan av akvariet sen...
nu är det 14 dagar sen jag såg äggen & gulesäcken är nästan borta på ynglen, och hon har vågat sig dit igen, sitter på nöten & putsar..längre & längre för varje gång hon vågar sig dit.. kan det verkligen vara så att hon vill leka igen redan efter 2 veckor? de har fått ordentligt med mat i olika former!!! det ser verkligen ut som om hon vill vara med hanen, sitter på glaset bakom nöten med & putsar..
#2 - 15 juli 2003 07:04
Ja och så här håller det på tills man har fyllt sin yngelburk, fyllt sällskapsakvariet, fyllt ytterfiltret( där de förresten växer rätt bra) och till slut tröttnar på skiten.. :). Skaffa några apistogramma så får du perfekt levadefoder..
Två och en halv vecka är min minimitid mellan lekarna så hon kan vara pg igen, kolla om hon är rund om magen.

Mvh Rickard
#3 - 15 juli 2003 07:22
jo hon är rund, det har hon varit i ett par dagar..fast hon får fett med mat oxå!
jag har faktist ett 115 liters akvarium som jag städade ur igår för att slänga i två par apistogramma i =)
men jag tror nog inte att mina malar kommer bli levande foder för det *S*
tack för svaret iallfall, då ska jag sätta mig & titta på leken igen..hehe
#4 - 15 juli 2003 08:23
Hände mig första gången, först upptäckte jag yngel när första kullen kom ut ur grottan, och sen nästan 2 veckor senare upptäckte jag nya, mindre yngel.
#5 - 16 juli 2003 07:26
det va bara typ 23-24 st yngel nu när jag flyttade på dem..två st hade åkt in i mitt filter så alla ligger i ett akvarium som har annan filtrering.. inget innerfilter..
såg nu iallafall att det va flera st som inte hade färg..antagligen albinosar då?
såg lite kul ut iallfall!

Annons