Mina ägg gillades i NORGE :)

#1 - 20 oktober 2007 20:57
Det verkar som det gick hem med lite blivande grenmalar i grannlandets fototävling så man får tacka för dom vinnande rösterna.

Hade rätt go marginal till tvåan om man säger så denna gången ! :D

http://akvaforum.no/fotokonkurranse.cfm
#2 - 20 oktober 2007 20:59
2:an och 3:an
#3 - 20 oktober 2007 20:59
Stort Grattis
#4 - 21 oktober 2007 10:46
Thanx.....tänkte på en sak, förr så vart det fler svenskar med på akvaforums tävlingar ju men inte längre.

Varför ?

Bli medlemmar och skicka in kort vettja :)
#5 - 21 oktober 2007 11:31
Jag vet inte varför de andra la av där, men jag tycker inte om den tävlingen. Dels förekommer det hårt photoshoppade bilder (en vinnarbild där var så modifierad att det knappt fanns nåt kvar av det ursprungliga fotot), dels tycker jag röstandet ofta verkar vara antingen slumpmässigt eller baserat på hur kompis man är med fotografen, en del resultat är helt obegripliga annars.

Detta inte sagt som kritik av ditt foto, som definitivt var en värdig vinnare.
#6 - 21 oktober 2007 12:46
Grattis Mattias! Kul när MAF-are vinner :D

Verkligen en häftig bild! Du får ta och hålla ett bildvisningsföredrag på nåt av våra möten! Naturligtvis är jag nyfiken på tekniken du använt. Har du lust att avslöja hur du gjort?
#7 - 21 oktober 2007 12:54
Har använt mig av min canon eos 30d och canons 100 mm 2.8 macro + 2 mellanringar från kenko och canons 430 ex blixt :)

Hade nog inte mer än 5-6 cm mellan rutan som äggen satt på och frontlinsen på objektivet.

Sedan var det bara att pussla lite med beskärningen och ändrade lite på kontrasten så embryona syntes lite mer.

Thats it :)
#8 - 21 oktober 2007 17:01
Känner nog lite som Mike (Azur) där. Fototävlingar idag är inte den sortens fototävlingar jag förespråkar och därför varken deltar eller röstar jag. Tyvärr. Fiskfoto är för mig något väldigt intressant men så fort det man ska låta "den stora massan" bestämma så spårar det ur. =)

Drd; dina ägg är riktigt bra! Värdig vinnare.
#9 - 21 oktober 2007 18:08
Jadå, visst la jag en av mina röster på din bild:)
#10 - 21 oktober 2007 19:28

Drd; dina ägg är riktigt bra! Värdig vinnare.

Thanx Robin :)

Dina pieces i fisktråden på ciklid är inte så tokiga heller för det mesta ;)
#11 - 21 oktober 2007 21:40
Håller med de andra, din bild var verkligen Canon. :)

Jag måste få fråga dig, hur lyckas du få bakgrunden så svart?
Jag har sett på flera av dina bilder att du får helsvart bakgrund, vilket jag tycker är så läckert (Vad är din hemlighet?)
Fiskbert
Banned
#12 - 4 november 2007 18:12
jag gillar dom inte.. tycker dom är skelögda med inbyggt traktor system från 12-talet
#13 - 4 november 2007 18:51
Fiskbert skrev:
jag gillar dom inte.. tycker dom är skelögda med inbyggt traktor system från 12-talet

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][:(!] onda ögat får du av mig [:(!][/SIZE][/FONT]
#14 - 4 november 2007 21:58
Bry dig inte om honom, han har skrivit ett antal helknäppa meddelanden idag. Ett typiskt troll...
#15 - 4 november 2007 22:05
ja bry dig inte om honom kolla hans presentation så förstår du varför ^^

Han är inte som oss andra om man säger så.

André

Annons