Hej!
Ja fick en slöjstjärt för 3 veckor sen. I tisdags så köpte vi en till så den gamla inte skulle känna sig så ensam. Dom mådde bra på kvällen, men nästa morgon så låg båda bara stilla i akvariumet. Den första fisken simmade runt, men simmade uppochner o var hur konstig som helst, o den nyaste låg bara helt stilla. Ja skrev i forumet här o fick rådet att byta vattnet m.m. de gjorde vi, o då började min första guldfisk må ganska bra igen. Idag är han rätt pigg och simmar omkring, men han vill inte äta =S ´Min nyaste fisk förblev trött o ligger nästan bara stilla. Jag vet inte vad ja ska göra, de e ju nånting fel, men jag vet inte vad. När vi tittade på den nyaste fisken i djuraffären så var den nästan den piggaste i hela akvariumet, så de e nog inte att den bara är en trött fisk. Vi har ett 20 l akvarium, jag vet att det är litet, men ja ska försöka o skaffa ett större. Men eftersom akvariumet i djuraffären också var ca 20 l så kan det väl inte vara att det var att de blev så trångt när den kom hit, för det verkar inte trångt och i det i affären så var det ju mkt fler fiskar än vad jag har, o då va den ändå pigg. Jag vet inte vad ja ska göra för att få den pigg och få den att börja äta. Min gamla fisk äter ju inte heller! Tacksam för svar!