Min nya familjemedlem

#1 - 18 september 2008 05:51
Igår flyttade min första äppelsnäcka in i akvariet! :D Han/hon smyger omkring i snabb snigelfart och utforskar sina nya omgivningar.

Jag är redan helt fäst vid den och har en känsla av att fler kommer införskaffas inom en snar framtid! Ville bara dela med mig av detta som jag tycker känns skoj...! [:o]
#2 - 18 september 2008 08:01
Monily skrev:
Igår flyttade min första äppelsnäcka in i akvariet! :D Han/hon smyger omkring i snabb snigelfart och utforskar sina nya omgivningar.

Jag är redan helt fäst vid den och har en känsla av att fler kommer införskaffas inom en snar framtid! Ville bara dela med mig av detta som jag tycker känns skoj...! [:o]

Vad roligt! Vilken färg är det? Huset och kroppen? De finns ju i massa olika färger.
#3 - 18 september 2008 08:13
Har också köpt 2 st för ett tag sedan. Jätteläckra!
#4 - 18 september 2008 08:45
Jag vet inte vad om färgen heter något speciellt, men han som sålde den sa att den var vildfärgad, så den är typ brunaktig med ljus kropp. Fin iaf! :p
Är det vanligt att man ser andra färger i akvariebutiker?
#5 - 18 september 2008 08:51
Den vanligaste färgen är nog guldgula. Jag har lila, blå, gröna och bruna snäckor. :p
#6 - 18 september 2008 08:52
Oj, lila och blå färg låter ju jättehäftigt! :D
#7 - 18 september 2008 09:30
Jag försöker samla alla färgerna (på huset, skulle bli för mkt om jag skulle ha alla variabler med färg på hus och kropp) så jag har Gul, blå, lila, rosa, grön och brun. Är på jag jakt efter vita nu!

Vi är otroligt fashinerade över snäckorna här. De ser ut som Jarjar från Star wars! De har faktist som såna öron, de syns inte så ofta, mest när de gör sig långa på höjden. Sen att kolla in den lilla munnen när de suger på glaset. De är så himla söta och häftiga! Vi brukar härma hajen låten när vi ser dem rejsa runt i karet. Dum dum, dum dum...
#8 - 18 september 2008 10:01
Linapina; jag ser att du bor i stockholmsområdet, vart köper du dina snäckor nånstans?
#9 - 18 september 2008 15:04
Monily skrev:
Linapina; jag ser att du bor i stockholmsområdet, vart köper du dina snäckor nånstans?

Jag köper via nätet mest, här på zoopet under annonser, men även på zoonen. Sen så beställde jag vita via akvarielagret, men de fick hem gula... De är också mkt dyrare där, så köp hellre via nätet. Så får du hem dem på posten, men beställ nu då det börjar bli kallt ute och blir svårare för dem att överleva då.

Annons