Min mal är fläckig.

#1 - 23 september 2010 23:55
Vet ej vad min mals ursprungliga namn är.
Men den var inte fläckig förut, men ja ni ser på bilden dock lite halvdåligt bild, men man ser iaf att den är fläckig.
Den har ett ställe den trivs vid som är ganska trångt, vet inte om det har gjort så det skavt på malen i detta trånga utrymme och därav fläckig ?
För övrigt verkar den hur pigg och kry som helst.
Någon som har en aning om vad detta kan förekomma ?
Tack för svar.

http://img684.imageshack.us/i/img0314q.jpg/
#2 - 24 september 2010 00:08
Kan tyvärr inte ge dig något svar, skulle själv precis lägga upp en tråd ang min L-mal som fått lite fläckar, men det får bli en enskild tråd då vi förmodligen inte riktigt har samma problem.

Men spana gärna in min tråd, och läs.. Inte helt omöjligt att vi har samma problem.
#3 - 24 september 2010 00:11
Jaså du har också blivit drabbad av något.. Ja jag ska försöka fånga en bättre bild när den kommer utfrån sitt ställe..
Ska absolut kolla upp din tråd, vad heter den ?
#4 - 24 september 2010 05:57
Hallander: Min Ancistrus ser ut just som din när den är lite stressad.
#5 - 24 september 2010 06:12
Jag köpte 3 malar för en vecka sedan, detta är den av mina malar som är MINST fläckig, säker att det är något "fel"?

http://dl.dropbox.com/u/3381073/Slask/akvarium/VO3B0009_batch1_edited.jpg
#6 - 24 september 2010 08:03
Så såg mina ancistrusar ut också (bortgivna nu, inte döda :p) Jag har kommit fram till att fläckarna kommer och går lite enligt humör, om de är stressade eller om de äter. Dessutom vet jag inte, men det kan också ha något att göra med färgen på underlaget.
När någon av dem varit inne i grottan var de riktigt mörka och fina i färgen, men kom de senare fram och lade sig på sanden eller någon ljus sten så fick de dessa fläckar.
#7 - 24 september 2010 08:17
Ser helt ok ut tycker jag. De ändrar ofta färg beroende på underlag eller om de är lite stressade. Ha lite tålamod så ska du se att den får "rätt" färg igen :)
#8 - 24 september 2010 08:18
Ja för nåndag så jag dem fläckarna var borta, så tänkte fan vad gött då är allt som det skall vara, men se kom dem igen. Men litar nog på det någon sa om att dem känner sig stressad, det är ingen dum tanke !
Aja då känns allt som det är lugnt :) Tack folket :)

Annons