Min lilla turkosa hona med en "mjukis"?

#1 - 9 augusti 2003 09:24
Nu, I med en Kamphane och hona i ett 27,5-Liters lekkar (med grus, växter och öriga gömställen. MYCKET egna flytväxter så som en vallisneria som flyter över vattnet). Honan var inte lekmogen men hon är könsmogen. Hanen har bygt sig ett skumbo och jagar honan, fast jag måste säga att han är väldigt mild. Fastän han är en "mjukis" så är jag ändå lite orolig för honan.
Innan hon kom till lekkaret provade jag med "regnperiod", gav varierat foder, höjde tempraturen en aning(26).
Ilkekaret är nu det ca 30C.

1. Varför blir hon inte könsmogen.
#2 - 9 augusti 2003 13:50
Så hände det med min hona också. Detta berodde på att hon var rädd för hanen. Men din verkar ju vara en riktig mjukis så jag vet inte riktigt....
#3 - 9 augusti 2003 15:04
Hade lämnar dem sedan 11 tiden (då det också var ett litet skumbo i hörnet) i morse och återkom till dem vid femtiden.
Honan var lekmogen (kanske var hon det ändå när jag stoppade i henne i karet men det syns inte så bra på henne) med helt söndertrasade fenor! Hanen var nu på henne hela tiden och skrämde henne (jag vet inte men jag tror det var när hon höll sig på ett för nära avstånd från skumboet) så jag tog ur henne ur akvariet.

1. HAR DE LEKT?

Annons