Min lilla syrras smala guldfisk (det ska vara en sådan sort.)

#1 - 3 april 2008 11:48
Hejsan :D
Jag undrade jag hade en guldfisk han var väldigt smal i sorten ( asså det var en sådan sort. ) Min pappa såg han en morgon så läg han bakom rengörnings pumpen på sidan med magen neråt. sedan när pappa puttade på honom och kollade om han var dör eller inte så levde han :D men han simade på sidan han var krokig i ryggen och så simmade han på ena sidan bara :( det var ju inte bra men det var min lilla syrras fisk så hon blev jätte ledsen sen la vi i han i en bunke för att vi visste att han skulle dö.:( sorligt men sånt händer tråkigt :( ... sedan la jag i lite mat till han för att kolla om han kunde simma normalt igen men han simmade forfarande på sidan men han åt lite mat :) Kan det har varit diskborck?!.. :( Sedan ringde jag till min kompis (Lones) men hon svarde inte .:( sedan ringde jag till min andra kompis (soffan96) och hon sa att jag skulle koka honom för att han inte skulle lida det var ju bra för att han kunde inte simma hela min familj tyckte det såg lidande ut om min lilla syster grät och grät..
Men jag skulle vara taksam om jag skulle få svara så fort som möjligt .. Sedan har jag lite mer om mina döda fiskar..( om jag orkar skriva alla berättelser :) ) men jag ska alla fall berätta om min ny döda fisk ..

Mvh Agnes..:D

P.S svara så fort som möjligt..!!!
#2 - 3 april 2008 12:12
Agneshär skrev:
Hejsan :D

Jag undrade jag hade en guldfisk han var väldigt smal i sorten ( asså det var en sådan sort. ) Min pappa såg han en morgon så läg han bakom rengörnings pumpen på sidan med magen neråt. sedan när pappa puttade på honom och kollade om han var dör eller inte så levde han :D men han simade på sidan han var krokig i ryggen och så simmade han på ena sidan bara :( det var ju inte bra men det var min lilla syrras fisk så hon blev jätte ledsen sen la vi i han i en bunke för att vi visste att han skulle dö.:( sorligt men sånt händer tråkigt :( ... sedan la jag i lite mat till han för att kolla om han kunde simma normalt igen men han simmade forfarande på sidan men han åt lite mat :) Kan det har varit diskborck?!.. :( Sedan ringde jag till min kompis (Lones) men hon svarde inte .:( sedan ringde jag till min andra kompis (soffan96) och hon sa att jag skulle koka honom för att han inte skulle lida det var ju bra för att han kunde inte simma hela min familj tyckte det såg lidande ut om min lilla syster grät och grät..

Men jag skulle vara taksam om jag skulle få svara så fort som möjligt .. Sedan har jag lite mer om mina döda fiskar..( om jag orkar skriva alla berättelser :) ) men jag ska alla fall berätta om min ny döda fisk ..

Mvh Agnes..:D

P.S svara så fort som möjligt..!!!

Hej! Beklagar verkligen! :(

Det måste ha varigt en ''vanlig'' guldfisk och ingen muteringsvariant ^^.. Guldfiskar är väldigt kännsliga om PH värdet är för dåligt för dem och om vattenkvaliteten blir FÖÖÖR dålig ^^, antar att något liknande hände din.
Och blir det för mycket bakterier i vattnet så finns det knappast någon risk för att dom kan överleva..
Antar att något liknande hände dig?
Förresten..Hur så kroppen ut på den? Var det något vitt på den ?
#3 - 3 april 2008 16:08
Sicka dumheter ni håller på med, avliva inte firren genom att koka den, snabbt upp i handen och av med huvudet, ska gå på ett ögonblick.

Sen begriper jag inte varför du ödar tid med en massa smilies i ditt inlägg, av med huvudet och snabbt ska det gå.. chop chop chop!

Faktum är att jag undrar varför dina föräldrar låter er leka djurfabrik överhuvudtaget, och till er andra NEJ jag tycker inte det är varken charmigt eller ansvarsfullt att låta sina barn dra vingarna av flugor heller..
#4 - 4 april 2008 09:30
Tråkigt att höra att firren dog. :(

Gaffel är en gramse-gubbe, men i det här fallet har han rätt. Det låter som om fisken har fått leva i dåligt vatten under lång tid.
Man måste byta vatten, och dessutom ha guldfiskar i så pass stora akvarier att de kan trivas där (det har ni väl?). En bra hjälp till få sina fiskar att trivas är att läsa på innan man köper fisken.

Bästa sättet att ta livet en fisk är att göra det så snabbt som möjligt...för små fiskar, dräm håven med fisken i bänken, för mellanstora bryt nacken av dem och för stora, ta till kniven med detsamma.

Förresten - smileys är bra i slutet av meningar! ;)

Annons