min katt kurre

#1 - 24 oktober 2006 18:06
hej! ska lägga in en bild och skriva lite om min katt här!

namn : kurre ´´korven´´tjocken´´ Nilsson:D
ålder: 4 år!
kön: hona (med ett kill-namn trodde först det var en kille dom som sålde henne ljög och sa attde var en kille men orkade inte bytta namn)

bild kommer snart måste bara ladda upp den på photobucket sen länkar ja den hit!

// Marcus
#2 - 24 oktober 2006 18:18
#3 - 24 oktober 2006 21:07
Så fin katt du har Marcus... jag har en tjockis som heter Trulsen, han har bara flyttat in o tagit huset i besiktning. Det var för en del år sedan mitt i vintern då han försökte klättra upp i ett träd för få tag på svålen till skinkan jag hängt ut till fåglarna, han var rädd, mager o bostadslös. Så jag byggde en koja på altanen då det var kallt så började han sova där. Efter en vecka vågade han sig fram o flyttade in... så nu väger han 7 kg, är kasterad, har sin kattlucka o sover i duntäcke.. så nu är det ett projekt att banta han lite då han blivit lite för tjock...

Nu har vi sett både din katt [:-8] och dina fiskar Marcus , trevligt det... o t.om din randiga tröja bak dina guppy [:-15]
#4 - 25 oktober 2006 12:34
hehe min katt väger 6 kg och är kastrerad (elr säger man det till hon-katter med)?

hon gick upp jätte mycket i vikt när hon var liten egentligen var hon än smal katt men på sommaren gick hon till alla grannar och bad om mat så dom gav henne det och så höll hon på i tre år (vi flyttade till lägenhet så nu är hon innekatt)

hon sprang hem till ett gammalt-par på dagen så det gammla-paret blev så glada över att ha en katt hos sig (hon fick vara där för mig för hon sprang alltid hem sen igen) men när vi flyttade blev dom gammla så ledsna så dom köpte en egen katt[:-62] & [:-44] = [:-102] :D
#5 - 25 oktober 2006 12:52
6 kg är ganska mycket för vara en honkatt, man säger oftast att en hona är steriliserad och en hane är kastrerad.. men det är en bastant dam du har.. eller som jag säger istället för att min katt är tjock... den är lite kraftigt byggd :D
#6 - 25 oktober 2006 14:30
ja vet försöker banta henne men det går sådär för vi ar en annan hon-katt(min systers) och den är 8 år och väger så mycket den ska men alltid när dom äter så äter min katt upp maten fortare så hon tar den andra kattens mat oxxå=)

ja säger som katten gustaf det är inte fett utan muskler
#7 - 25 oktober 2006 16:05
Man får akta så inte katter blir för överviktiga, det mår de inte bra av.. men vet hur svårt det är då de tigger mat. Men kan din katt gå ut o röra på sig eller är den bara hemma ? Min tjockis har kattlucka o kan gå ut, men går mest bara runt huset i sakta mak...

Katten Gustaf.. han är cool han, har svar på tal :cool:
#8 - 25 oktober 2006 16:27
nepp! det är för farligt och släppa ut katterna här för vi bor närra 45:an och göta älv så det käns inte tryckt och ha henne ute! men skrållan (den stora katten) brukar jaga kurre runt hela lägenheten (våran lägenhet har 7 rum ett kök och två toaleter det är en gammal lägenhet så hon springer och rör sig allt:D )

din katt har ju också mycket muskler (inte;) ) undrar om din är kräsen när det gäller mat? det är inte min katt hon äter det mesta! men den andra katten äter bara bruk-mat mijau elr var den heter:D
#9 - 25 oktober 2006 17:10
Jodu Marcus min katt har massor med muskler , speciellt på magen, men de hänger liksom en bit ner... som i en påse :D

Han gillar viss mat mer än annan o visar det genon hetsäta torrfoder om det inte passade den man serverade.. men han tigger som en hund o smakar gärna både pizza, kinamat o en massa annat som inte katter brukar gilla
Bilagor:
#10 - 25 oktober 2006 17:50
hehe det var en fredagskväll när vi hade köpt godis och sånt och skulle se på idol!så lätt vi godis-skålen stå på borde sen när vi kom till backa så åt hon på massa gelehallon inget annat godis! min katt älskar också fiskmat en gång hade ja köpt två stora packet med mat (ett litet kostar 32) men ja köpte två stora så ja skulle kunna ha det ett tag men min katt åt upp en och en halv fburk med fiskmat så nu låser ja in maten efetr ja har matat fiskarna!
#11 - 25 oktober 2006 23:14
Fiskmat äter min katt med om han får chansen... men gelehallon har jag inte testat, men han är helt galen i majs... så de har sina idéer...

Tror du är en av de yngsta här på Zoopet Marcus.. men oj va du är trevlig att prata med om både fiskar o katter... kul att alla med gemensamt intresse blandad så kvittar åldrar, erfarenhet av akvarium och annat.. man kan ha trevligt tillsammans ändå.
Fortsätt vara aktiv på forum, jag tittar alltid efter om du skrivit ngt för det är så trevligt att se hur det går för dig med allt.
#12 - 26 oktober 2006 12:05
hehe det finns någ inget som våra katter inte äter;)
ja har vuxit upp med katter när ja gick på dagis hade vi en hon-katt som fick ungar nästan hela tiden så tillslut hade vi ett helt rum med katt ungar:D
och fiskar har ja alltid tyckt va fina så ja köpte mitt akvarium i femman men det bara stog i mitt rum så nu på sommaren planerade ja att skaffa fiskar så ja gjorde det och titta så bra det gick fått yngel och allt!:D
ja tror ja är den ända i min klass som håller på med djur så mycket (mina kompisar har typ en katt elr hund med familjen) ja har en egen katt (som är som en liten tjock-bortskämd bebis) honköpte ja för en tia och fiskarnas mat,växter. rot & och självaset fiskarna köpte ja för mina kläddpengar;)
det är alltid trevligt att få ett medelande av dig i mina trådar:)
#13 - 26 oktober 2006 20:46
man får vara smart o köpa akvariesaker för klädpengarna, men är smart att ha ngn förälder med lite på noterna...
Går du i sjätte klass nu ? Du som är så intresserad och vill lära dig saker, kolla om det finns ngn akvarieförening nära där du bor. de brukar ibland ha junior avdelningar där man träffar andra med samma intresse och ålder. Jag var med på sånt då jag var i din ålder och lärde mig mycket..
#14 - 27 oktober 2006 10:46
okej! nä ja går i sjuan (fyller sent i november) ja bor utanför göteborg så det borde finnas nån förening! men den 12 mars ska ja till globen och se shakira live och undrar om ja kan lägga i en såndär tablet i akvariumet som håller i tre dagar? vi ska åka till stockholm på semster eller vad man kallar det så det är ingen hemma som kan mata fiskarna (det finns ju några som matar våra kattar men tror inte dom kan ja mina fiskar så mycket mat dom behöver antagligenger dom fiskarna för lite elr för mycket!
#15 - 27 oktober 2006 14:30
Är du bara borta i 3 dagar klarar sig fiskarna utan mat... men visst kan du lägga i en sådan tablett också.. men matar du fiskarna innan du åker o direkt när du kommer hem så klarar de sig.. Men finns tabletter som matar fiskarna några dagar och även länge tid.. Jag har inte testat sådana, men de funkar säkert också... då jag har så många akvarium får jag se till att ha ngn som kan passa mina fiskar då jag är borta. Men handlar det om några dagar så klarar de sig ändå.. det är yngel som helt vill ha mat oftare och ser man på datumet du är iväg så borde du fått en ny kull guppy ungar då... men känner inte till om yngel klarar äta på sådana där tabletter man lägger i.
#16 - 27 oktober 2006 15:46
okej! det löser sig nog det är ju 6 månader kvar=)
kan inte du lägga in en bild på din katt i denna tråd?
men bor du i lägenhet elr hus? tänkte för du har ju kattlucka?vad händer om en katt äter en akvarium - fisk? det har inte hänt mig men min brorsa han hade några konstiga ciklider som var asa stora och han började med två styckna (dom kosta 99 st) och när han sålde akvariumet fanns det 200 fiskar elr nåt och dom två första levde där också då men det var ett yngel som hoppa ur akvariumet och våran katt som nu är 8 år åt upp den! det var ju längesen hon var la 3 år elr nåt men asså är det farligt?
#17 - 27 oktober 2006 23:35
Jag bor i eget hus och då kan man ha både källare full med akvarium och kattlucka till tjocka Trulsen.. Han har jag mer bilder på så ska ordna så du får se han., men jag är på arbetet nu ( jag arbetar på natten ) så har inga bilder här. Att en katt äter upp en akvariefisk tror jag inte är farligt, har inte hört att ngn fisk skulle vara farlig för en katt att äta uppom nu olyckan är framme. Det var lite synd att din bror sålde akvariet, annars kunde du kanske kunnat ta över det. Men snart fyller du väl år och det är jul.. så finns mkt roligt att önska sig som har med din hobby att göra.
#18 - 28 oktober 2006 11:11
aa fyller år om 14 dagar elr nåt!
aa det var synd men han fick det när han gick i trean och sålde när han gick i femman så ja gick i ettan när han fick akvariumetoch i trean när han sålde det! och ja köpte ju kurre när ja gick itrean!
men hur gammal är din katt då?
#19 - 28 oktober 2006 22:18
Jag vet inte riktigt hur gammal min katt är, då han bara flyttade in. Men vetrinären gissade på att han var 1 eller 2 år då.. och då borde han vara 6 eller 7 år nu..men vet inte säkert.
Lite otur att din brors akvarium såldes, men du kunde inte veta att du skulle bli så intresserad.
Har du ngn bra akvariebok ? Då jag var i din ålder så läste jag akvarieböcker fram o baklänges.. finns många som är skoj att läsa för att lära sig mer. Men du kommer säkert på bra saker att önska till din födelsedag och jul..
#20 - 28 oktober 2006 22:26
ja lånade massa böcker när ja var liten fast det handla om grodor kanske nån bock om nå guld-fisk=) grodor har ja alltid gillat hade tjugo av dom inne i vårat hus när ja gick iettan fast ingen visste det, och dom blev tama hade haft dom sen dom var ägg fast en dag så hoppade en groda in iköket och då var ja tvungen och släppa ut dem=(

okej din katt var vild innan? min katt blev med barn när hon inte var ett år en med massa vildkatter fast vi va tvugna och sterilisera henne och då hitta dom tre katter imagen som var lika små som en liten nagel!
#21 - 28 oktober 2006 23:13
Ja min katt kom en vinter, mager och eländing och hade ingenstans att bo, så han flyttade in då han väl vågade komma nära mig.
Jag såg ett intressant program om hur katter tänker en gång, vet du att de upplever det som vi bor hos dem och inte tvärtom. Så du bor hos Kurre och inte hon hos dig..
#22 - 29 oktober 2006 08:25
okej vad konstigt att dom tänker så! men det fanns en ulisterad veteskap - tidning i våran no sal så ja titta i den och då kom det hur katter , hundra & fiskar ser mfl..! fast ja tänkte bara på hur katterna och fiskar såg katten ser ungefär svart/vit och fisken ser helt rött!
#23 - 30 oktober 2006 02:13
Jasså har de sådan färgseende, det visste jag inte om, men Illustrerad vetenskap har mkt spännande att läsa..
#24 - 30 oktober 2006 10:36
ja dom har mycket och läsa,
jag skulle aldrig bara gå runt och se svart vit elr rött!
men gillar din katt musik? min katt älskar musik för hon drar sig till röster så om ja har musik läger hon sig brevid högtalaren det var som när vi bodde i ett hus så hade vi låst men min brors rums fönster var uppet (på högsta våningen) så hon hoppade rätt ut och sprang till mig och mina vänner när vi lekte tjuv och polis och det var låst så ja kunde inte ta mig in och kurre fick inte va ute än för hon var för liten! (ja skulle sova hos min mamma så ja fick ta med mig kurre tills mammas lägenhet fast sen så kom min bror hem så då gick ja och lämmna kurre=)
#25 - 30 oktober 2006 12:57
Min katt känns nästan döv, han hör bara om man ropar om det kan tänkas vara mat på gång.. reagerar inte på ljud som musik eller från TV.. men han gillar inte nyårssmällare... då mår han riktigt dåligt.
#26 - 30 oktober 2006 13:14
okej mina katt är konstig för hon ligger isoffan när det är nytt år och är inte rädd ! men den andra katten är livrädd hon gömmer sig under nån säng och vägrar att äta på 3 dagar!
#27 - 31 oktober 2006 13:05
Nu du Marcus,,, här kommer Trulsen...

http://hem.bredband.net/house4us/trulsen.htm

går att klicka på bilderna...
#28 - 31 oktober 2006 13:48
va söt katt! den var lik kurre fast hon är grå där din katt är svart! hon är så vit och allt kan föröska få en bra bild när man ser kroppen!
#29 - 31 oktober 2006 15:59
Han är en riktigt trevlig katt, men lat o lite för tjock.. Typiskt att han låg på alla bilderna, det trivs han bäst med. Såg du sälbuken då han låg på rygg i mitt knä ?
#30 - 31 oktober 2006 19:05
heheh du menna hans magmuskler?;) ja dom blir oftast trevligare katter när dom är kastrerade!
detta har inte derekt med saken och gö men ja såg domino på tv 100 för en stund sen och som ja räkna så dog två guldfiskar och dom sa inte att inga djur dog i denna film så ja antar att dom dog ja tycker det är så synd sen så hade dom tre guldfiskar i en skål!
#31 - 31 oktober 2006 19:12
MaxRobban skrev:
6 kg är ganska mycket för vara en honkatt, man säger oftast att en hona är steriliserad och en hane är kastrerad.. men det är en bastant dam du har.. eller som jag säger istället för att min katt är tjock... den är lite kraftigt byggd :D

Man säger kastrerad om båda, då man varit inne och avlägsnat (dvs plockat ut) det som det blir kattungar av (livmoder hso honkatt resp. testiklar hos hankatt).

Sterilisering är när man bara gör ett ingrepp för att förhindra förökning.. kan jämföras med när en karl går till doktorn för sterilisering.. man plockar ju inte bort kulorna för honom utan går in i ljumsken o skär helt enkelt bara av sädesgången så att säga.. hos kvinnor gör man väl likadant tror jag..

Nåja, det var bara det.. :p
Bilagor:
#32 - 31 oktober 2006 21:33
Just ja Whizzer... trur du håller reda på oss o begreppen på vad som är vad..

Var det inte katten Gustaf som också sa han hade stora magmuskler ? Minns du det Marcus ?
Misskötte de fiskarna i filmen eller vad hände ? Jag tycker inte om då djur ska vara skådespelare och kanske dö på kuppen.. man har sett sprattlande fiskar på golv flera ggr.. sånt gillar inte jag
#33 - 31 oktober 2006 21:50
självklart kommer ja ihåg katten gustafs citat glömmer aldrig dom!

domino är en väldigt bra film bortsätt ifrån det med djuren filmen handlar om domino som var modell och rik men som inte orkade med lyxen och blev prisjägare (den är verklighets paserad den riktiga domino dog 2005)

iellafall hon älskar guldfiskar anledningen är när hon var liten var hon med sin pappa på ett tivoli där dom vann en guldfisk som hon hade länge men den dog nästan samtidigt som hennes pappa så hon tatuerade in en guldfisk o nacken men hon har tre ya när hon blir vuxen i en skål ibussen på att lta reda på brotslingar då faller en ner och dör hon blir så ledsen så hon sitter vid toaleten jätte länge innan hon spollar ner fisken sen så blir dom blir dom mordhotade då säger hon ´´ja visste att det var ett teken att sluta när min guldfisk dör`` elr nåt liknande skådespelaren är kiera som är med i pirates of te caribien filmerna mycket bra skådis men undra om fiskarna dog där?

men en annan sak på ett top model avsnitt skulle dom ta en bild i en tank med gulfiskar men modelerna hade ju smink och sprej ihåret så dom dödade la runt 20 guldfiskar där för dom var ju isamma vatten och smink och sånt är ju inte miljövänligt! ARG på dom som anser att inte fiskar inte är lika mycket värde som katter och hundar en som ja känner sa ´´men fiskar är jobbiga dom gör ju inget dom simmar ju bara runt och bubblar´´ då blev ja jävligt sur asså[:(!] :( :mad:
#34 - 1 november 2006 17:06
Håller med dig marcus, jag tar också illa upp då djur far illa i filminspelningar o liknande.. detta med djurförsök är ocks ått svårt ämne, men bra du är engagerad i viktiga frågor och säger ifrån vad du tycker är fel..
#35 - 1 november 2006 18:12
mm tycker det är så fel bara!

men du vet hundar sparkar ju med bena om dom drömmer madrömmar gör katter också det min katt gjorde det när hon låg och sov en gång! hehe en annan sak är ganska roligt kurre snarkar och när hon var ute-katt låg hon och sov hos min bästis kaniner utan att gå imot kaninungarna:)
#36 - 2 november 2006 01:05
Det gör min katt med snarkar. hamnar han på rygg så snarkar han, så får man putta till han så han lägger sig på sidan .. precis som man får göra på andra gubbar... Min katt sprattlar också ibland då han sover, det är säkert då han drömmer att han är Stockholms bästa råttfångar katt [:-71]
#37 - 2 november 2006 06:41
heheh när våra katter var ute katt så tog den stora katten (skrållan) bara små möss men kurre när hon var ett halvt år gamalt tog en stor råtta och åt upp halva huvudet det var ja och min kompis som märkte att kurre var isoffan så vi gick fram till henne och bakom henne låg en död råtta!
#38 - 2 november 2006 07:53
Min katt brukar ta in en o annan mus och oftast så släpper han dem levande inne i huset... men en dag då jag satt och åt frukost så satt jag o kände ngt med foten under bordet, jag tog för givet att det var en tygmus som min katt har som luktar kattmynta.. sådana gillar han, men så böjde jag mig ner under bordet och upptäckte att jag suttit o lekt med en riktig mus.. som var död. Ska villigt erkänna att jag tycker det är bra äckligt med sånt.. även om rättor är mkt värre.. men huvva... jag for snabbt upp från stolen ska du veta [:-79]
#39 - 3 november 2006 12:41
hehe aa sånt är äkligt vi hade haft uppe vårat fönster på natten så hade en fågel-uge kommit in så nån av katten hade slitit av huvudet och lagt det isoffan sen så låg kroppen iköket så vi tog bort det sen så åkte vi och köpte fiskar dagen där på och då hade nån av katterna spyt upp fågel-kötet i mina föräldrars säng!

ja tror inte derekt på detta men det sägs ju att katter och hundar kan ses döda asså spöken ja tror som sagt inte så mycket på det men om det kan vara så då måste ju katterna & hundarna vara livrädda!
#40 - 4 november 2006 21:56
Det går inte bli upprörd över katters jaktinstinkt.. men jag vill inte ha levande möss i sängen, sånt har också hänt.. Stolt trulsen står o trampar på magen när man sover så tittar man upp o han släpper en mus som kilar iväg.. Jag skriker och katten är mallig.. Men det är stolta o vill visa upp och ta hem saker.. sånt får man stå ut med då det gäller katter..
#41 - 5 november 2006 12:39
Det är en fin katt som du har Marcus. En del honkatter blir stora, jag har en okastrerad hona här som väger drygt 5-6 kilo, jag har inte vägt henne på ett tag. Hennes kastrerade son väger ännu mer.

Det kan ibland vara svårt att se könsskillnaden på små kattungar, det händer att jag gör det fortfarande fast jag har fött upp och höllt på med katter i många år.

När man kastrerar en honkatt så tas hela livmodern bort och hennes löp försvinner men vid sterilesing så kapar man bara av äggledarna & honan löper som vanligt men hon blir inte med barn. Förr var det vanligare att man sterileserade honkatterna men numera kastreras dom just bla för att dom ska slippa löpa, ngt som honkatter kan göra ganska ofta.

Hälsningar från Anneth
#42 - 5 november 2006 14:32
anneth: okej då vet ja det!

maxrobban: mm vet dom vill ju vissa att dom är starka nog att ta en mus/råtta eller fågel så dom brukar ju leka med dom! min kompis har kattungar och en mamma och mamman tog in en mus men hon rörde den inte fast hon omringade den så roppa hon på kattungarna att dom skulle komma fast vi tog och släppta ut musen innan alla kattungar skulle börja leka med den!
#43 - 6 november 2006 01:20
Ja Marcus har en jättefin katt.. men vet du vad min katt har gjort idag igen ? Jo tagit in en råtta igen.. jag höll på o sortera tvätt o hade högar på golvet, så lyfte jag på ngt o duns åkte ngt i backen och det var en död råtta, inte en mus.. som trulsen hade lagt mitt i tvätthögen.. :eek:
#44 - 6 november 2006 16:54
det låter inte så trevligt han värkar gilla att reta dig med att ta in möss/råtter och lägga dom på oväntande ställen!det är ganska skönt att kurre har blivit innekatt då slipper man att få in möss och sånt! kurre brukar för det mesta stå ivägen för akvariumet när ja sitter och tittar fast ibland så är hon lika fascinerad ifiskarna som ja det är en som hon tittar på hela tiden det är den honan med ´´blond´´ grundfärg men det är bara för att det är den ända som simmar fram till kurre dom andra väntar bara på mat!
#45 - 6 november 2006 17:06
MaxRobban skrev:
Just ja Whizzer... trur du håller reda på oss o begreppen på vad som är vad..

Var det inte katten Gustaf som också sa han hade stora magmuskler ? Minns du det Marcus ?

Misskötte de fiskarna i filmen eller vad hände ? Jag tycker inte om då djur ska vara skådespelare och kanske dö på kuppen.. man har sett sprattlande fiskar på golv flera ggr.. sånt gillar inte jag

Man gör vad man kan för att få glänsa lite :p
#46 - 6 november 2006 18:22
Du ser..,.. kurre gillar blondiner bäst.... du lär dig mer o mer om fiskar Marcus.. nu kan du detta med grundfärg på guppy. Min katt är helt ointresserad av fiskarna.. han struntar helt i mina akvarium.. jag hade en katt förr som nu är död, den hette Tråkmåns och var döpt efter ett barnprogram som gick på julen. Hunden Rabalder och han hade en rosa katt som granne som satt på staketet och skrattade åt han.. den katten hette tråkmåns.. men min Tråkmåns var intresserad av fiskarna och tittade ofta och kom chansen så skulle ngn fisk försöka fångas... Men Trulsen jag har nu är mer intresserad att öppna skafferidörren o se om man kan hitta ngt att äta..

Whizzer.. klart du ska glänsa om man kan.. jag har inte grepp på begreppen med hur det är med sterilisering/kastrering av honkatter.. men nu vet både marcus och jag detta så då ämnet dyker upp igen är kanske ngn av oss där och berättar :cool:
#47 - 6 november 2006 19:01
hehe okej kurre gick in i kylskåpet och satt där 3 min ungefär ja kurre föredrar blondiner kurre har faktist färgat en liten bit av sin päls när morsa hade färg på hande brun så råka hon klappa kurre så hon har en brun fläck på huvudet fast den börjar belkna och bli grå/svart nu hehe!
#48 - 24 november 2006 20:05
Marcus.N: Din katt va ju jätte söt...:)
Tycker det är fint när dom är lite så där gråa...
Fast mest gillar jag sköldpaddsfärgade...altså att dom har fler än 2 färger lite ihop blandat eler hur man ska förklara...:)

Lite fakta om min Katt:

Namn: S*Roscinas Casanova (kallas för Casper)
Pappa: IC S*Zsa Zsa´s Amigo Rosso
Mamma: S*Roscinas Yasmine
Född: 2003-11-18
Ras: Perser (långhårig)
Kön: Hane

Min katt Casper är ju rödtabby,olika nyanser av orange kan man säja..

Min katt Casper http://NattDimma.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTE3MzQ0MTg5JnQ9MTE2MzE5OTYwMSZjdXJyaW1nPTc=
Jag och min katt Casper http://NattDimma.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTE3ODg0MTcxJnQ9MTE2MzYzMTYwMSZjdXJyaW1nPTI=
#49 - 24 november 2006 20:16
nattdimma: haha va fina bilder söt katt sån hade ja när ja var 4 år ungefär fast brun/orange
#50 - 24 november 2006 20:58
Marcus.N: Jaha..Ja han är jätte fin..fick han på höstlovet av min flickvän..dom som hade han inna mej hade blivit allergiska så dom va tvugna att säla honom..så då köpa min tjej honom till mej..:)
Gissa om jag blev glad när jag fick hem honom..han är jätte kelig och har jätte mjuk päls..:D
#51 - 25 november 2006 15:54
nattdimma: aa men man måste borsta sån päls mycket om dom är ute för det brukar fastna gräs/blad i pälsen=)
#52 - 25 november 2006 19:07
Marcus.N : Ja men min katt får inte gå ut..han r för dyr för det..jag vill inte att han ska bli stulen..och så bor jag i lägenhet också,så det går inte att låta honom gå ut.
#53 - 25 november 2006 19:45
nattdimma: okej min katt är också inne katt vi bor också ilägenhet!gillar din katt dina fiskar? min är gälen i själva akvariumet inte fiskarna/groderna=)
#54 - 27 november 2006 20:13
Marcus.N: Jo han giller att sitta o titta på fiskarna...han hoppar upp på glaset så han ser dom ovanifrån..o så försöker han fiska upp dom med tassen när jag tar va glaset för att byta vatten..:P

Annons