Min Hypancistrur sp L260

#1 - 5 februari 2006 14:46
Jag har inte sett att han äter ... jag har haft honom i 4 dagar, han är jääte skygg, ligger och trycker under en rot...är det vanligt att det är så i början? Jag blir orolig att han inte äter, får väl hoppas på att han äter när vi sover..

Någon som vet ?
#2 - 5 februari 2006 15:15
Lägg i en bit squash som du sticker igenom en rostfri sked.Lägg ner det innan du lägger dig.
På så vis ser du om den har ätit på natten.Troligtvis så smyger den fram när allt blir lungt runt ikring karet.Prova även med att köpa en till,då brukar de bli lite modigare av sig.
MvH Richard
#3 - 5 februari 2006 15:48
[quote=gigardt]Lägg i en bit squash som du sticker igenom en rostfri sked.Lägg ner det innan du lägger dig.
På så vis ser du om den har ätit på natten.Troligtvis så smyger den fram när allt blir lungt runt ikring karet.Prova även med att köpa en till,då brukar de bli lite modigare av sig.
MvH Richard[/quote]
tack du snälle Richard,

:D Jag ska prova det i kväll
#4 - 6 februari 2006 23:10
L-260 är ingen växtätare. Mina ratar squash helt. Men en räka skuren i lagom bitar kan göra dom aldeles tokiga och locka dom fram så man riktigt kan njuta dom.

Pont
#5 - 7 februari 2006 10:56
L-260 ska man inte enbart ge räkor och liknande,de behöver en diet med ganska mycket grönt.Mina L-260 gillar då squash,det är väl lite beroende på vad de är vana vid.Lite räkmix gör nog susen.
MvH Richard

Annons