Ursprungligen skickat av discus10
Men det finns mycket döutrymme runt själva hemsidan. Det syns redan vid 1024*768 eller som jag har 1600*1200, då blir det bara en (plätt i mitten). Min hemsida kan man se bra i dom flest vanliga upplösningar.
Tycker personligen att det är bättre med webbsidor som man ser hela på utan att behöva skrolla i sidled som kan bli fallet om man skapar den för en större upplösning än de flesta har. Har man dessutom mycket text måste man tänka på att raderna inte blir för långa då det blir jobbigt för ögat att följa med på raden, som ju redan vid det normala runt 460 pixlars bredd kan vara nog så knepigt på en dataskärm.
Tycker att det är en avvägning man får göra, om man vill ha en "fast" design som Atrix har, vilket jag själv tycker är väldigt snyggt mot att ha en som ändrar storlek efter vilken skärmupplösning man har, vilket jag tycker oftast inte ger samma strikta intryck som jag själv tycker om(självklart en smaksak). Dessutom ger det allt som oftast att textraderna blir på tok för långa vilket gör det hela svårläst. Så Atrix jag tycker din sida är bra som den är.[8D]
Hälsningar/Caroline