Idag åkte jag iväg för att köpa ett nytt akvarium. Problemet som fanns var att bordet jag hade skaffat bara var 40 cm långt, och killen som jag skulle köpa akvariet av sa att akvariet var ca 40 cm långt. Jag åkte och köpte akvariet, och när jag kom hem till min mamma upptäckte jag att akvariet var 42 cm långt. Det var inte världens undergång, för ett av mina andra akvarier var 40 cm långt, så de fick helt enkelt byta plats. Det tråkiga var ju bara att det akvariet har varit igång ett tag och nu var bebott av fiskar, SNÄCKOR, och räkor. Så jag fick tömma karet på inredning och det mesta av vattnet, så att jag kunde bära ner det sen. Det tog ett bra tag, för samtidigt försökte jag utrota all andmat från karet. Och när jag ändå hade tömt karet passade jag på att ta bort en del grus också, för jag tyckte det fanns för mycket grus i det. Grusen lämnade jag i en spann, och sedan började jag sätta upp mitt nya akvarium. Samtidigt så skulle min mammas kompis fiska upp tre fiskar ur mitt 200-literskar, för att han skulle få dem. De jäklarna var förstås inte alls med på noterna, och bara stack iväg. Så då fick jag börja tömma mitt 200-literskar på inredning och växter, och jag har inte lite grejer i det karet om man säger så. Sedan tog det ju ett tag innan vi fick in fiskarna också, och efter det var det bara att börja ställa tillbaks inredningen. Och min jävla rot som bara precis går ner i karet hade jag ju vänt på på något sätt, så jag kunde inte få ner den igen. Och samtidigt som vi höll på med det här började min mamma spola upp badvatten i badkaret, och vatten vill man ju gärna ha tillgång till när man håller på med akvarier. När jag väl hade fått tillbaks all inredning i 200-literskaret, och var sjukt frustrerad, bad min mamma mig att gå hem för att min bror skulle sova. Så mitt nya akvarium står lite halvfärdigt, skitfult. Detta kan jag leva med, för det kan jag fixa i morgon. Det som retar mig är att jag inte ens kunde få hälla i vattenberedningsmedel i karet, så jag kan ha i nitrivec i morgon. Har hört att man måste vänta i 24 h efter att man har haft i vattenberedningsmedel innan man kan hälla i något annat, så då tar det en dag till. Och det är inte det att jag har bråttom med att få igång det så att jag kan ha i djur, utan det blir ett sånt slöseri med tid. När jag är hos min mamma så är jag där en hel dag och fixar, och nu måste jag dit både på måndag och tisdag. Samtidigt som jag ligger efter med en massa skolarbete. Det som verkligen gör att jag får ont i magen är att hinken med grus står kvar. Jag har malaysiska sandsnäckor, och en del har sannerligen hamnat i den där hinken. Jag har ju ganska många, så det är kanske ingen katastrof så om de dör, men jag känner mig som värsta djurplågaren. Blöh, nu ska jag gå och böla.