Min guppyhona äter inget och blir bara tunnare och tunnare!

#1 - 2 februari 2006 07:01
Hejsan! [:o]

Min guppyhona [:-145] mår inte såbra [:-13] tror jag för hon äter inget och som sagt så blir hon bara tunnare och tunnare [V].Men mina andra guppyhonor verkar må bra, men jag tror att hon blir lite úte mobbad iland. Jag har 3 yngel också som bor i en popcorn skål som är kanske 15-20 l [:-160] och jag provade att lägga henne där men även där så skönk hon till botten. Så om ni har några tips om hur man får hon att äta igen så skriv gärna...och fort.
[?]
Mycket tacksam för snabba svar (och helst positiva, och utan medicin inblandat.)

//Guld-firren [:-58]
#2 - 2 februari 2006 08:56
Hmm.. Höj vattnets temp å byt vatten.. Tillsätt medecin , jag hade en sådan molly och hon åt inte på 3veckor tills jag såg att en annan fisk hade vitaprick så jag började medicinera och båda fiskarna blev friska. Så du kan ju prova me de också :)

Hoppas hon blir bra
#3 - 2 februari 2006 09:33
ok tack men jag vill helst försöka utan medicin [:-82] så att dom andra fiskarna INTE blir så oroliga :confused: men jag kan ju pröva att höja [:-10] tempraturen och byta vatten. Men tack för svaret.
//Guld-firren
[:-9]
#4 - 2 februari 2006 09:57
Det hade varit bättre om du ställde denna fråga under "Sjukdommar" än under "Foder". Du kan nog få fler svar där.
#5 - 2 februari 2006 18:39
oK men hon ÄTER ju inget... [:o]
#6 - 2 februari 2006 21:50
[QUOTE=Guld-firren] oK men hon ÄTER ju inget... [:o][/QUOTE]

Men tråden handlar ju inte om själva fodret. Hon äter inget för att hon är sjuk. Och det är ju det som tråden handlar om. Och om du ställer frågan under "Sjukdomar" är chansen större att nån som har kunskap om sjukdomar läser den och kan ge dig ett kunnigt svar.
#7 - 8 februari 2006 01:53
en fisk som inte äter är antingen sjuk eller missnöjd med sin omgivning eller vattenkvaliten

Annons