Min guppy är tokig

#1 - 22 februari 2007 22:55
i en av mina platy honor, han försöker alvarligt att para sig med henne och har varit väldigt nära att lyckats..hur är det om de skulle lyckas med det..blir det nåt av det eller? blir det små plappys då eller;)

någon som har varit med om detta?
#2 - 22 februari 2007 23:14
Guppy!

smokin skrev:
i en av mina platy honor, han försöker alvarligt att para sig med henne och har varit väldigt nära att lyckats..hur är det om de skulle lyckas med det..blir det nåt av det eller? blir det små plappys då eller;)

någon som har varit med om detta?

;) Ok, du har EN guppyhane som tror att en platyhona är en guppyhona? Rätt? Så det är inte en guppyhona då, är du säker? Men är han ensam guppyhane chansar han väl på allt som rör sig till slut??:p Vet inte om det skulle bli några bäbisar?[:o]
#3 - 23 februari 2007 10:34
ja han tror att det är en guppy hona..och det är en platy hona..jag har 3 guppy honor och två hanar men han struntar i "sina" honor och är efter platyn hela tiden..ser ganska lustigt ut...nej jag har ingen aning om det skulle funka om den guppy lyckas para sig med en platy..
#4 - 23 februari 2007 12:03
Jag tror att skillnaden i deras gener är för stora för att det ska kunna bli några bäbisar, och tur är väl det i så fall, även om det vore lite kul att se.
Men det skulle nog bli fel med generna om det fick fortsätta i fler generationer och då skulle väl missbildningar dyka upp..

Annons