Min Golden Nugget avled efter sviterna på golvet..

#1 - 26 juli 2004 15:17
[:-118] Snyft, när jag kom hem nu låg min Golden Nugget död i akvariet. Jag såg den överhuvudtaget inte igår, så zuccinin den ätit med god aptit i förrgår blev nog sista måltiden.

De fyra timmarna på golvet hade trotsallt skadat gälarna eller andra viktiga organ så illa att den inte orkade leva vidare. [:-118]

#2 - 26 juli 2004 15:24
Fy vad tråkigt... det som verkade så bra.... *snyft*
#3 - 26 juli 2004 15:51
Vänta, jag kanske har fel! Jag har två L177or. Den ena har jag inte sett skymten av sedan jag kom hem från semestern, men de brukar vara skygga, så jag har inte brytt mig.

När jag idag hittade en död, mycket illa åtgången mal i akvariet tog jag för givet att det var Sur-Ivar, han som tillbringat lång tid på golvet.

Nu kom den levande Golden Nugget fram och är det inte Sur-Ivar? De var väldigt lika men Sur-Ivar var en aning större och kraftigare. Så kanske är det han, och den som jag hittat död kanske legat där under större delen av semestern.

Hur snabbt ruttnar en mal? Den här var i ett rätt förfärligt stinkande stadium. Varken färg eller prickarna gick att urskilja. Allt maginnehåll uppätet. Kanske är det Sur-Ivar som summar vidare hos oss?
#4 - 26 juli 2004 17:48
Låter nog som om Sur-Ivar lever! Förruttnelseprocessen beror lite på tempen i karet bl a... men nog tar det en vecka innan de blir till en stinkande massa???
#5 - 26 juli 2004 20:34
en skalar som gick i karantän och sedan dog var högst otrevlig att plocka upp två dagar senare (hade fullt upp med att vara sjuk själv där emellan)- men då var det också lite extra varmt vatten i sjukkaret. Så jag tycker det låter som att sur-ivar klarat sig.

Annons