Min dvärggurami hona tvärdog!

#1 - 22 september 2006 07:35
Stämmer!!
Hon levde igår eftermiddag när jag kom hem, även runt fem tiden då jag matade dom.. Men runt sju hitta ja henne på botten.. Trodde bara malen fått tag på henne, men när jag såg att hon inte andades så.. ja.. toaletten för hennes del..
Vad kan ha hänt?? Nu är hanen alldeles ensam.. :(
#2 - 22 september 2006 07:50
Beklagar :( Det hände hos mig en gång med en ancistrus. När jag kom hem låg hon stendöd på botten. Inga synliga skador eller nånting. Men fiskar kan få innre skador precis som däggdjur. Njursvikt eller nåt. Om alla andra fiskar mår bra kan det ha varit nåt sånt.

Kom de bra överrens, hon och hanen? Hur länge hade de bott hos dig? Du kan ju skaffa en ny hona och hoppas på att de hittar varandra.
#3 - 22 september 2006 08:44
Den kan ha drunknat? Guramis måste ju upp till ytan och hämta luft annars dör den. En kompis till mig hade en dvärgguramihane som trasslade in sig i en växt och dog på det sättet.
#4 - 22 september 2006 13:43
De andra fiskarna lever och mår super.. Nej, inte vad jag kunde se och vad ja kan komma ihåg så jagade inte hanen honan, de var snälla mot varandra.. Fick en ny hona idag på akvarie affären, så vi får se om de klarar sig bättre ihop..

Annons