Min dröm är snart sann

#1 - 8 juni 2010 13:03
ja! Min dröm slår snart in!

I 7 år har jag drömt och trånat, varit på utställningar och hemma hos olika uppfödare. Velat och sen inte haft tid mm.
Eventuellt kommer en liten nakenvovve (Chinese Crested) bli vår i juli-augusti [:-15]

det blir till att näta in trädgården :d
#2 - 8 juni 2010 13:08
Yollis skrev:
ja! Min dröm slår snart in!

I 7 år har jag drömt och trånat, varit på utställningar och hemma hos olika uppfödare. Velat och sen inte haft tid mm.

Eventuellt kommer en liten nakenvovve (Chinese Crested) bli vår i juli-augusti [:-15]

det blir till att näta in trädgården :d

Grattis :) Då får du klä den i små rosa tröjor med glitter på och ha den i en stor handväska :D ;)
#3 - 8 juni 2010 13:31
Rockdoll skrev:
Grattis :) Då får du klä den i små rosa tröjor med glitter på och ha den i en stor handväska :D ;)

HAHAHA!!
nej! jag har två barn att "klä-ut" så det behovet är redan tillgodosett ;) :D :p
#4 - 8 juni 2010 13:35
Åh, jag blir faktiskt riktigt avundsjuk![:o] Vad roligt!:) Trots att jag är mer av en "kattmänniska" är Chinese Crested en utav de hundraser jag skulle kunna tänka mig. (Fast det har vi nog avhandlat i en annan tråd.)

Hoppas allt är bra med er andra vovve?
#5 - 8 juni 2010 15:04
Dexter skrev:
Åh, jag blir faktiskt riktigt avundsjuk![:o] Vad roligt!:) Trots att jag är mer av en "kattmänniska" är Chinese Crested en utav de hundraser jag skulle kunna tänka mig. (Fast det har vi nog avhandlat i en annan tråd.)

Hoppas allt är bra med er andra vovve?

Jag tror det beror på att chineserna är lite kattlika :D

Storvoffen mår sisådär, vi har INTE ringt vet ännu. Det är jobbigt, jag skulle hellst vilja åka till vet och få en statusuppdatering, men det går lixom inte i en handvändning att åka in med 2 barn och en jättehund....

men idag har vi softat på gräsmattan, barnen är hemma med vattkoppor...
#6 - 8 juni 2010 16:48
Yollis skrev:
Jag tror det beror på att chineserna är lite kattlika :D

Storvoffen mår sisådär, vi har INTE ringt vet ännu. Det är jobbigt, jag skulle hellst vilja åka till vet och få en statusuppdatering, men det går lixom inte i en handvändning att åka in med 2 barn och en jättehund....

men idag har vi softat på gräsmattan, barnen är hemma med vattkoppor...

Jo, det stämmer nog. Lite kattlika är de, små och söta.:)

Usch, vad tråkigt att er hund är hängig. :(

Vattkoppor - been there, done that. Vet hur kul ni har det. :( Hoppas på snabb tillfriskning!
#7 - 8 juni 2010 17:49
Så Roligt med en liten nakenråtta! *ler brett* Det är en av de få riktigt små hundar jag tycker väldigt bra om - alla jag träffat har varit utåtriktade och glada.

Blir det en pälslös eller en puff, tro?

Väldigt tråkigt med jättehunden dock. Vad felas?
#8 - 8 juni 2010 19:30
Dexter, han är egentligen inte hängig alls, hur glad och pigg som hellst. men kroppen pallar inte riktigt, lederna och de innre organen börjar säga ifrån nu.

Pickels, gammelvovven är helt enkelt gamal.
Fyller 11 i augusti, men lever troligen inte ut hela juni :(
Det blir en nakenfis! :D
Bilagor:
#9 - 8 juni 2010 19:50
Mah. Det är vad som är ledsamt med alla fyrfota familjemedlemmar - man överlever dem. Men han ser i alla fall ut att ha en underbar sista sommar! *ler*

En punkare! XD Läckert. Har ni valt kennel och kull och allt?
#10 - 8 juni 2010 19:55
Pickles skrev:
Mah. Det är vad som är ledsamt med alla fyrfota familjemedlemmar - man överlever dem. Men han ser i alla fall ut att ha en underbar sista sommar! *ler*

En punkare! XD Läckert. Har ni valt kennel och kull och allt?

mmm det är fruktansvärt :(

Ja, det verkar som att vi har valt, men jag vågar nog inte säga 100% förrän allt är klart :)
#11 - 8 juni 2010 21:16
Har två kineser och det är hur roliga hundar som helst!
Fast det är definitivt inte några handväskhundar, de är större än så.
Är det Marans valpar ni har tittat på?
#12 - 9 juni 2010 07:27
Mumin skrev:
Har två kineser och det är hur roliga hundar som helst!

Fast det är definitivt inte några handväskhundar, de är större än så.

Är det Marans valpar ni har tittat på?

Ska man ha nått i handväskan får det vara uppstoppade hundar ;)

Jag vet inte vem maran är, men det är ju troligen inte hennes valpar vi sett, då borde jag vetat det :D
#13 - 9 juni 2010 11:04
Nä, då är det inte det! Maran är Sun-Hee's Queen of the Dark! Och hon fick sex valpar i söndags, alla svarta, och jag vill ha en kines till!!!
Fast det vill inte familjen och det är rätt trångt i sängen redan...en bakom ryggen eller bredvid kudden, en i knävecken eller på fötterna..
#14 - 9 juni 2010 11:24
Yollis skrev:
HAHAHA!!

nej! jag har två barn att "klä-ut" så det behovet är redan tillgodosett ;) :D :p

Har du barnen i handväskan också? :confused:

;)
#15 - 9 juni 2010 13:06
Rockdoll skrev:
Har du barnen i handväskan också? :confused:

;)

ja, man skulle nog kunna kalla babyskyddet för en handväska...man bär den ju på ungefär samma sätt! :d
#16 - 9 juni 2010 13:07
Mumin skrev:
Nä, då är det inte det! Maran är Sun-Hee's Queen of the Dark! Och hon fick sex valpar i söndags, alla svarta, och jag vill ha en kines till!!!

Fast det vill inte familjen och det är rätt trångt i sängen redan...en bakom ryggen eller bredvid kudden, en i knävecken eller på fötterna..

ÅHH, gosigt!
Ja vi får se om det kommer stanna vid 1 hund...ska försöka hålla mig till en.
#17 - 9 juni 2010 14:14
Min äldsta tik trivs betydligt bättre sedan hon fick en kompis. De måste vara ensamma mellan fyra och fem timmar varje dag och då trivs de bättre om de är två, eftersom de är så sociala hundar. Fast priset kan ju också sätta en gräns......vet du vad du får ge fördin?
#18 - 9 juni 2010 14:19
Mumin skrev:
Min äldsta tik trivs betydligt bättre sedan hon fick en kompis. De måste vara ensamma mellan fyra och fem timmar varje dag och då trivs de bättre om de är två, eftersom de är så sociala hundar. Fast priset kan ju också sätta en gräns......vet du vad du får ge fördin?

ja jag vet vad jag kommer ge för min ;) ("hemlig"), jag har hittat dagmatte som har 2 egna vovvar, trots att ingenting är klart ännu :d
Jag längtar IHJÄL mig!!
Men jag har egentligen inte bråttom, vill ju knappast skynda på gammelvovvens bortgång... :(
#19 - 27 juli 2010 14:22
Yollis, hur går det? Har ni fått er lilla nakenfis? *nyfiken*

(Helt plötsligt har vi börjat fundera i samma banor. :) Dock långt ifrån bestämt än. Maken jobbar borta i veckorna o jag är själv med ungar, mer än lovligt galna Cornishar, fiskar o en mycket gammal råtta. Med en valp i det gänget kanske vi blir en cirkus på riktigt...? Funderar lite på att försöka hiitta en ompacering istället...Kanske, kanske...:))
#20 - 29 juli 2010 10:38
Har en nakenfis, hon är en riktig gosis inne men ute är hon sjövild, se till att ha ett högt staket:)
#21 - 29 juli 2010 10:57
Mina puffar är sjövilda överallt......
Bilagor:
#22 - 31 juli 2010 16:18
Hehe, jag tycker att de är lite "av och på-hundar". Antingen är det full rulle eller ingenting alls ;) Min kompis nakenfis blir dock "lugnare" om hon får ha kläder på sig, annars måste hon liksom springa sig varm. Min gör inte så, hon blir bara jättesur om jag låter henne frysa, men det kan ju funka att kläda på!
#23 - 8 augusti 2010 17:16
Nakenhundar är fina men själv har vi aldrig haft någon. :) Min mamma och pappas lilla hund fick hundvalpar för ett tag sen och då fick jag min egna första hundvalp. :) Han är nio veckor nu och en riktig buse. Han har dock mycket päls:p

Annons