Min diskus har färgat ut.

#1 - 24 september 2006 12:15
Igår blev min diskus blå. Innan har den varit blek med tydliga svarta ränder. Bara blåaktig vid fenorna. Vad har hänt? Har den helt plötsligt kommit på att den också vill bestämma? Jag vill berätta att nu är det krig igen i akvariet och den blå ger sig inte. Varför gör den så här? Ju mer jag studerar mina fiskar destu mindre förstår jag:confused::confused:
Vet ni om det är två hanar? Jag tycker de är lika i fenor, osv. Men jag är ju ingen expert på diskus...

På översta bilden är den blå till vänster och min dominanta till höger. Den ser blåare ut för bilden är lite "fixad" Nedersta bilden är tagen idag och alla blåa streck är borta från diskusen till höger! Min dominanta är till vänster.
Jag vill också säga att dessa två äter inte så bra utan de bara bråkar! Det är så fjäll lossnar! De biter varandra i sidorn, munnarna, vattenbombar varandra. Finns det förklaring till detta beteende? Min diskus som hade dessa svarta streck har ätit upp sig senaste tiden, den var lite mager innan.
#2 - 24 september 2006 14:00
Det kan ibland vara jättesvårt att skilja könen åt. Men jag undrar jag om den till vänster på nedersta bilden är en hona. Tycker att pannan liknar en honas. Hos mig är det min pigeon hona som ställer till förtret i karet. Hon är en riktig bitch vill jag lova. Ingen av hanarna är så elak som hon.

//Camilla
#3 - 24 september 2006 14:07
Vänster längst ner är samma som höger längst upp. Kanske en hona?? Kanske den andra är en hane? De bråkar duktigt i allafall.....
#4 - 24 september 2006 15:35
Hanen kanske är lite pillsk på honan men honan tycker inte om att bli uppvaktad. ;) Det är svårt att se ordentligt på bilderna, men jag utgår från den understa bilden då jag tycker mig skilja att de är av olika kön. :)

//Camilla
#5 - 24 september 2006 19:07