Attans jag såg att du gärna skaffar firrar som blir lite för stora för ditt kar (har du skalare kvar?) men som sagt det tar ett tag innan ghosten växer ur ditt kar så det är nog inte problemet just nu utan något annat... Vet du va jag skulle göra! ja skulle springa och köpa lite levande foder tex. mygglarver för det kanske kan trigga honom att komma igång att äta genom att väcka jakt instinkten!
Jo, jag har ju gjort det tidigare (mot bättre vetande, då jag upprepade gånger frågade zoobutiken om scalarerna och praktbotiorna - det var innan jag insåg att man blir lurad fastän man frågar) och scalarerna är kvar, dock har jag bestämt att omplacera dem eftersom de (dessutom) börjat bråka. Praktbotierna kommer jag också omplacera när de vuxit till sig lite ytterligare.
BG:n köpte jag efter att ha tagit reda på att de inte är särskilt svåra att "bli av med" när de blir stora, eftersom jag tycker att det verkade vara en trevlig fisk.
Tyvärr har jag "nog" kommit fram till vad problemet var - när jag kom hem idag låg han död på botten. Det enda jag kan tänka mig än ngn form av sjukdom eller svaghet, för han har ätit med god aptit tills för ngn vecka sedan då han slutade helt, så svält tror jag knappast att det var. Jag har svårt att tänka mig att det skulle varit stress, eftersom han rört sig i akvariet när han inte legat gömd och inte verkat skygg för de andra fiskarna. Men vad tror du?